„Rezervarea” locurilor de parcare, metodă veche în București. Cum se făcea în 2009, în 2014 și cum se face acum
Criza locurilor de parcare din Capitală duce la soluții disperate și, mai ales, ilegale. Cum sunt de cinci ori mai puține locuri disponibile decât mașini, cine are norocul să găsească ceva liber apelează la bidoane, borduri, lăzi, sticle sau alte obiecte care să țină alți șoferi departe.
VIDEO: Accident grav în Capitală. Au fost implicate patru mașini
Apa încălzită în oală, confort de Capitală. A venit frigul, caloriferele rămân reci
Referendumul lui Nicușor Dan a fost aprobat
Doi bărbați și o femeie, cercetați pentru furt de haine dintr-un mall. Imagini de pe camerele de supraveghere
Caz de sclavie la o stână din Covasna: șase persoane exploatate de o familie
Cum arată primul tren electric chinezesc de mare viteză care va circula prin România cu până la 160 km/h
Doi dintre cei opt agresori care au bătut cu ciocanul un bărbat, lângă București, au fost prinși. Sunt acuzați de tentativă de omor
Cum arată centrul Capitalei după „bătălia de la Planșeul Unirii”. Muncitorii au strâns gardurile și au astupat gropile
O femeie din București a fost arestată după ce a incendiat o mașină. Ce le-a mărturisit anchetatorilor
Metoda „bidonul de plastic” este folosită mai ales de șoferii care nu plătesc pentru locul de parcare, dar vor cu orice preț să îl găsească liber mereu. Există mai multe variațiuni pe aceeași temă: bidonul clasic de 5 litri gol, cel umplut cu verdeață, cu un lichid colorat sau sticla străpunsă de un țăruș.
Adrian Ilie, expert mobilitate urbană: „Cetățenii consideră ca proprietate spațiul public din fața imobilelor sau sediilor în care locuiesc sau își desfășoară activitatea”.
Când nu au plasticul la îndemână, oamenii apelează la alte trucuri: jaloane, bucăți de bordură, găleți de metal, cauciucuri sau balize legate cu lanțul de gard.
În București sunt 250.000 de locuri de parcare de reședință și 20.000 de locuri publice. Asta în condițiile în care zilnic pe străzile din Capitală circulă 1,5 milioane de mașini. Dacă facem un calcul simplu, vom vedea că 5 șoferi se luptă pentru un singur loc de parcare.
Practica locului păstrat nu e nouă. O arată o imagine surprinsă de Google în 2009 pe o stradă din sectorul 1, unde mai multe locuri din fața unui restaurant sunt rezervate cu navete de bere.
Cinci ani mai tarziu, acelasi loc, un alt domn face același lucru.
2019, pe aceeași stradă, practica nu dispare, doar navetele sunt înlocuite de scaune.
Primarul sectorului 4: „Asta e o bucată dintr-un scaun... E foare frumoasă... Am văzut și practica asta cu numere provizorii. Și astea sunt peste tot, pe copaci, pe bănci, pe garduri... Ăsta e un capac de detergent”.
De ceva mai multă creativitate dau dovadă șoferii din sectorul 4 al Capitalei. Zilnic, polițiștii locali strâng sute de improvizații care transmit același mesaj: „Locul e ocupat!”.
- Acolo e parcarea mea, da, e plătită, e cu totul...
- Trebuie să vă dați jos asta, pentru că e gardul școlii, locul de parcare e plătit și aveti și număr, dar nu aveți voie să puneți pe gard așa ceva.
- Nu am știut, o desfac.
- Dar dvs. de ce ați pus, de frică să nu parcheze cineva?
- Nu, așa am vazut la ceilalți și am pus și eu.
Ca acest domn sunt mii de șoferi care au contract cu primăria, iar locurile de parcare sunt trasate şi numerotate. Doar că oamenii vor o asigurare în plus că nu vor ramane cu mașina în drum.
Polițist: Suntem în fața școlii 108, pe toate laturile școlii sunt puse fel de fel de așa zise autorizații. Aici e alt tip, cu țăruș de fier sau de metal...
Unul dintre șoferi a vrut să fie total transparent.
Polițist: Acest afiș e scos la imprimantă, un contract de închiriere a locului de reședință, omul și-a dat și datele din buletin, cu adresă, cu tot..
Reporter: Ați mai văzut cazuri din acestea, cu contractul printat?
Polițist: Nu, e ceva... Dați-le jos, băieți!
Daniel Băluță, primarul sectorului 4: „Tipul acesta de abordare nu face altceva decât să deterioreze mobilierul urban, gardurile, toate elementele pe care noi le-am pus, pentru că oamenii nu țin cont... Încă din 2016, toate aceste însemne nu mai sunt admise, pentru că parcarea e un spațiu public, temporar închiriat”.
Adrian Ilie, expert mobilitate urbană: „Dacă autoritățile publice ar avea o politică foarte coerentă, am putea în momentul de față să vizualizăm atât numărul locurilor de parcare din București, cât și o hartă a domeniului public. Ori în acest moment nu avem așa ceva”.
Deocamdată, acțiunea poliției are rol educativ, dar în unele cazuri, se poate ajunge și la rezilierea contractului de închiriere a locului de parcare.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News