Exclusiv Raport Metrorex: Erori în lanț ale angajaților au dus la ciocnirea a două trenuri în februarie
Un tren defect, angajați care au înțeles greșit instrucțiunile primite, care nu au știut ce să facă sau care au decis să ia măsuri fără a vorbi cu colegii lor. Așa arată lanțul slăbiciunilor care a dus la ciocnirea a două trenuri de metrou în stația Timpuri Noi pe 27 februarie. Informațiile se regăsesc în raportul întocmit chiar de Metrorex și obținut de Digi24. În urma acelui incident în care, din fericire nu a fost nimeni rănit, doi directori din companie au fost suspendați din funcție, iar 5 angajați sunt cercetați disciplinar.
Angajații Metrorex ar putea intra în grevă
Scandal uriaș la metrou, provocat de un bărbat care își agresa iubita
Un bărbat a căzut pe șine, la Piața Unirii
Haos la metrou, după ce un om a căzut pe șine
Incident la stația de metrou Piața Unirii. Toți călătorii au fost evacuați dintr-un tren
Inconștiență extremă la metrou
Angajații Metrorex amenință cu greva generală
Campanie de imagine a lui Ciolacu: Premierul merge cu avion de linie
Defectarea unui tren IVA, construit la Arad în anii '70, la ieșirea din stația Dristor 1 a fost elementul declanșator. Potrivit raportului intern al Metrorex obținut de Digi24, după îmbarcarea pasagerilor și închiderea ușilor, în momentul în care mecanicul a încercat sa pună trenul în mișcare spre stația Nicolae Grigorescu „la demararajul trenului și intrarea acestuia în tunel cu 3 vagoane, acesta a frânat și nu și-a nmai putut continua mersul”. Defecțiunea nu a putut fi remediată și trenul a fost garat din nou la peron, iar pasagerii coborâți. În urma analizei trenului s-a constatat că un scurtcircuit a provocat frânarea trenului.
Cum nu putea înainta, singura varianta pentru garnitura - numita în raportul Metrorex ”tren 42” a fost retragerea în depoul Ciurel, adică punerea în mișcare în sens opus.
Asta a înseamnat întoarcerea sa spre stația Mihai Bravu și de aici spre Timpuri Noi. Prin urmare și garnitura din spatele său - numită ”tren 4” in raportul Metrorex - a trebuit sa faca cale întoarsă.
Raportul surprinde o discutie a celor doi mecanici cu șeful de tură cu minute înainte de ciocnire.
Și deși acesta îi da unde verde mecanicului trenului defect să treacă pe roșu, înțelege ca trebuie să facă asta mecanicul celuilalt tren și fără a se reasigura pornește spre statia Timpuri Noi, unde era garat un alt tren.
Șef tură Mișcare: 42 (trenul defect . n.red)
Mecanic tren 42: Da 42...
Mecanic tren 4: 4 (trenul aflat în coada celui defect n.red) are...
Șef tură Mișcare: 42, IVA...
Mecanic tren 4:...depășește semnalul pe oprire, da?
Mecanic tren 42: Da 42...
Șef tură Mișcare: Depășește pe oprire, ai liber la Grigorescu firul 1
Mecanic tren 4: Da, liber la Timpuri Noi.
„Din înregistrările de pe instalația de radiocomunicații rezultă că mecanicul trenului 4 (cel aflat inițial în spatele trenului defect n.red) a înțeles în mod eronat că a primit comanda de depășire a semnalului pe oprire, deși comanda era adresată trenului 42 (trenului IVA care se defectase n.red)”, scrie în raportul intern al Metrorex.
O altă greșeală de comunicare a fost și în legătură cu trenul care era oprit înm stația Timpuri Noi. În raportul Metrorex indicativul acestuia este „tren 17”.
Din înregistrări se vede că trenul primește inițial indicație de la operatorul de mișcare „să se ducă la Bravu”. Impiegatul de mișcare îi face parcursul astfel încât să ajungă de pe linia 1 din stația Timpuri Noi pe firul 2. I se atrage atenția că e greșit, dar macazele au fost schimbate deja și rămân așa. Prin urmare trenul care venea dispre dinspre Mihai Bravu ajunge pe aceeași linie cu trenul care staționa la Timpuri Noi.
În raport, se spune clar că dispoziția dată de operatorul de mișcare nu este clară, iar impiegatul de mișcare nu a înțeles ce trebuie să facă și nici nu ascultă tot ce i se spune.
În urma ciocnirii celor doupă trenuri în stația Timpuri Noi, doi directori ai Metrorex au fost suspendați din funcție pe parcursul anchetei, iar 5 angajati sunt cercetati disciplinar.
Li se reproșează că au comunicat clar, nu au așteptat instrucțiuni, nu au știut cum funcționează unele instalații, nu au dat instrucțiuni clare sau au ignorat unele solicitări ale colegilor lor, nu s-au asigurat ca au înțeles corect îndrumările primite.
În plus nu au așteptat sosirea inspectorilor de la investigarea accidentelor feroviare (AGIFER) și au mutat trenurile spre depoul Militari înainte de sosirea acestora. Ancheta celor de la AGIFER nu este încă gata.
Pentru a preveni astfel de incidente Metrorex a decis si reinstruirea angajaților.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News