Live

Primul lot din autostrada Lugoj Deva, bun de aruncat la gunoi? Lista lungă de probleme descoperite

Data actualizării: Data publicării:

Pe lotul în cauză există fisuri care depășeșsc în adâncime grosimea asfaltului. Lucrările de reparație, făcute corect, ar însemna decopertarea asfaltului și a straturilor de pietriș și chiar refacerea terasamentului cu un material potrivit. Făcute superficial, lucrările de reparație vor fi necesare la nesfârșit.

O echipă a Centrului de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN) a prelevat săptămâna trecută carote de pe lotul 1 al Autostrăzii Lugoj - Deva (A1), potrivit Economica.net.

Echipa a fost trimisă la faţa locului după ce pe acest lot au apărut din nou fisuri, a spus Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

El a explicat că, în urma verificărilor, specialiştii CESTRIN au descoperit fisuri inclusiv în stratul de balast stabilizat, adică în terasament (vezi foto). De asemenea, pe acelaşi lot au fost indentificate probleme cu exfolierea straturilor asfaltice. "Adică straturile nu au legătura între ele, ceea ce duce la apariţia gropilor", explică Şerbănescu.

Potrivit lui, s-ar fi ajuns aici din cauza a mai multor greşeli de execuţie şi a unor materiale de slabă calitate. "Având în vedere amploarea deteriorărilor, este greu de crezut că facem recepţia finală anul asta pe lotul 1 Lugoj-Deva", adaugă reprezentantul CNAIR.

Termenul de garanție al lucrărilor este de 4 ani socotiți de la recepția făcută la încheierea lucrărilor la data de 23 decembrie 2013. Compania nu a făcut recepția finală la finele anului trecut și va solicita constructorului lucrări de reparație, sub sancțiunea reținerii garanției de bună execuție.

Este însă puțin probabil că din aceasta garanție, cifrată la 10% din valoarea contractului inițial, se va putea face o lucrare de bună calitate. Una dintre cauzele apariției fisurilor, inclusiv in terasament, este utilizarea la realizarea acestuia cu pământurilor locale contractile, în locul altora mai potrivite aduse de la distanță, dar care ar fi mărit costurile înregistrate de firma italiană Tirrena Scavi.

Neconformitățile înregistrate pe durata lucrărilor ar fi trebuit sesizate de către firma de consultanță Search Corporation, deținută de Michael Stanciu, un apropiat al lui Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) la momentul recepției.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

EXCLUSIV Început abrupt de emisiune: ”Florin ne-a cutremurat cu o veste”. Dezvăluirea făcută imediat, în direct

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

VIDEO Lucrările la tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Piteşti, aproape de final. Cum arată și când se va deschide circulaţia

Podul suspendat peste Dunăre a fost redeschis circulației pe sensul Tulcea - Brăila. „Această rețetă asfaltică nouă este mai dură”

CNAIR va implementa sistemul 2+1 pe „Drumul morții” - DN2. Cum va funcționa măsura de siguranță

CNAIR: Conexiunea dintre A0 și DN2 în zona Afumaţi se va putea face anul acesta

Partenerii noștri