Previziuni rutiere pentru 2023. Ce autostrăzi vor fi inaugurate anul acesta: „Visăm la un record de 126 de kilometri”
Cel puțin 79 de kilometri de șosea rapidă vor fi dați în trafic anul acesta, spune un ONG care monitorizează construcția de autostrăzi din România, care dă ca sigură finalizarea a patru loturi din Autostrada de Centură a Capitalei, Autostrada Transilvaniei și Drumul Expres Craiova Pitești. Într-un scenariu optimist, spun cei de la Pro Infrastructura, anul acesta am putea avea gata chiar 126 de kilometri de șosea rapidă.
Accident cu 13 mașini pe Autostrada A3 Transilvania
Mașina lui IPS Teodosie, prinsă cu 235 km/ h
Accident grav pe Autostrada A1 Deva-Nădlac
Limitarea vitezei, contestată în Germania
Suma imensă pe care statul a plătit-o ca despăgubiri constructorilor de autostrăzi
Surse: CE a acceptat ca 27% din banii PNRR să meargă la autostrăzi
O porțiune din autostrada Sebeș-Turda are mari probleme
Un tânăr de 19 ani din Maramureș a fost înjunghiat mortal de un adolescent de 17 ani. Atacatorul a fost dus la audieri
Percheziții de amploare în Republica Moldova. Anchetă privind fapte de corupție în prag de alegeri
La mai bine de 3 decenii de la Revoluție, reteaua de autostrăzi si drumuri expres a României a ajuns la 991 kilometri. Borna celor 1.000 de kilometri va fi atinsă, probabil, la final de primăvară și început de vară de constructorul turc care lucrează pe cei 13 kilometri dintre Suplacu de Barcău și Nușfalău, șantier pe care ne aflăm și noi.
Compatrioții lor de la Alsim Alarko ar putea să le „fure” trofeul simbolic, dacă se vor mobiliza și vor dori să deschidă circulația parțial circulația pe tronsonul dintre Vidra și Bragadiru, parte din Autostrada de Centură a Bucureștiului, spun cei de la Pro Infrastructura. Dacă nu, vor da în trafic toți cei 16,3 km până la sfârșitul verii, estimează cei de la Pro Infrastructura.
Același constructor trebuie să termine anul acesta și alți 17 kilometri din autostrada care înconjoară Capitala, adică tronsonul dintre Glina și Vidra.
Șanse maxime de inaugurare în toamnă sunt și pentru 31 de kilometri din drumul expres Craiova-Pitești unde lucrează un constructor român, dar șoferii vor putea folosi doar jumătate din ei.
Potrivit celor de la Asociația Pro Infrastructura, în condiții normale cele 4 șantiere ar trebui să fie un pariu sigur, adică până la finalul anului șoferii vor putea circula pe cel puțin 78,5 kilometri de autostradă și drum expres.
Tot ca sigură dau, atât cei de la Pro Infrastructura, cât și șefii de la Drumuri, inaugurarea podului suspendat de la Brăila cu o parte din drumurile de legătură, în mai-iunie, urmând ca pe legătura cu Jijila să fie gata mai spre finalul anului.
Anul acesta, în primăvară, ar trebui finalizate lucrările și la pasajele Berceni și Oltenița de pe centura Capitalei, două proiecte mici, dar care vor ajuta la fluidizarea traficului pe șoseua care înconjoară Bucureștiul.
Cei de la Pro Infrastructura sunt de părere că anul acesta ar putea fi gata și lucrări care lucrări care ar trebui inaugurate în 2024, conform contractelor. Șanse mari de de finalizare sunt și pentru cei 19 kilometri din Autostrada de Nord a Capitalei, unde lucrează românii de la UMB. Austriecii de la Strabag ar putea termina și ei lucrările la cei 19 kilometri de drum expres care leagă centura Oradei de Autostrada Transilvania.
Dacă și aceste proiecte vor fi gata până la finalul anului, atunci în 2023 rețeaua de șosele rapide a României va crește cu peste 110 kilometri, țintă nemaiatinsă de aproape un deceniu.
Într-un scenariu ultra-optimist, spun cei de la Pro Infrastructura, drumarii care au preluat lucrările la autostrada dintre Chețani și Câmpia Turzii, după rezilierea cu Straco, cu o mobilizare bună ar putea închide șantierul în decembrie.
Asta ar urma numărul de kilometri de autostradă și drum expres deschiși în acest an la 126 kilometri, o cifră record.
Editor : A.P.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News