Pierderi mari şi trenuri vechi la CFR Călători. Dan Costescu: "Sunt director de 10 ore. Pierderile au fost şi n-au fost"
Peste 350 de milioane de lei - la atât s-au ridicat pierderile CFR Călători, anul trecut. Asta în condițiile în care veniturile au fost de circa 2,2 miliarde de lei, iar cheltuielile de 2,6 miliarde de lei.
Ceferiștii au ieșit în stradă
Trenurile pe ruta Gara de Nord - Otopeni au început să circule de azi. La câteva ore au apărut problemele
Două trenuri Intercity noi în România
Mai mulți copii de la o grădiniță din Timișoara au ajuns la spital cu simptome de toxiinfecție alimentară
Mașini vandalizate într-o parcare din Constanța. Șoferii și-au găsit cauciucurile sparte
Doi nevăzători, agresați într-o biserică din București, după ce au intrat cu câinii ghizi. „Ne-au amenințat că ne taie picioarele”
Proprietarii de cafenele și Fiscul se luptă în instanță pentru TVA la cafea și ceai
Copiii români de la țară, victimele sărăciei
Cod roșu de vreme extremă în România. Când va lovi viscolul
În timp ce în țările europene vestice, tot mai mulți oameni aleg trenul în loc de mașină, la noi, trenurile sunt vechi de zeci de ani și circulă cu viteze absolut rușinoase.
Directorul CFR Călători, Dan Costescu, a vorbit la Digi24 despre problemele companiei şi despre planurile pe care are.
„Sunt director de 10 ore. Pierderile au fost şi nu au fost pentru că CFR Călători e o companie care, ca orice companie de călători din Europa, lucrează în baza unei obligaţii de serviciu public. Statul alege să plătească pentru cei din piaţă care vor să facă acest serviciu public.
CFR are 80% din piaţă şi primeste o sumă corespunzătoare.
Când vorbim de compensaţie, noţiunea de pierdere e relativă, se calculează în funcţie de necesar şi de cât s-a alocat companiei.
Înainte de rectificarea de anul trecut avea pierdere estimată mai mică, s-au tăiat nişte sume care erau promise, aşa că a devenit mai mare”, a spus Dan Costescu
El a adăugat că „este omul planurilor” şi a vorbit despre cele trei aspecte pe care le urmăreşte în perioada viitoare.
„În primul rând, clientul a fost complet neglijat sau foarte puţin s-a avut grijă de părerea lui.
În al doilea rând, colegii mei nu au întotdeauna cele mai bune condiţii şi nici comunicarea cu ei nu a fost mereu cea mai bună.
În al treilea rând, flota de material rulant - locomotivele, vagoanele, automotoarele – care este vital, impune investiţii care trebuie făcute.
Am putea cumpăra din fonduri proprii material rulant, dar dacă pierderea se rezolvă ulterior.
O altă pârghie o reprezintă reparaţiile şi modernizările materialului rulant pe care îl avem”, a spus Costescu.
El a adăugat că merge regulat cu trenul, pe sute scurte – spre Braşov, Craiova, Constanţa.
„Sunt foaret multe trenuri foarte frumoase, dar şi unele care pur şi simplu sunt sub nivelul cerut acum.
CFR Călători are acum 2300 de vagoane, din care doar 850 sunt active. E mare criză de material rulant, toate vagoanele care sunt active sunt aruncate în trafic şi de aici s-au născut şi probleme.
E şi o problemă de civilizaţie a anumitor călători. Avem fotografii care arată în ce hal sunt trenurile şi după 100 de km”, a afirmat Dan Costescu.
Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, a fost ales joi director general al CFR Călători, în cadrul unei şedinţe a Consiliului de Administraţie (CA) al companiei.
Redactare G.M.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News