Live

Numărul mașinilor înmatriculate în primele 5 luni a scăzut cu 33%

Data actualizării: Data publicării:
Foto: GettyImages

Cinci luni consecutive de scădere pe piața auto din România. Doar în luna mai din 2020, scăderea a fost de aproape 45% față aceeași lună a anului trecut. În schimb au fost creșteri la vânzări pentru autoturismele full electrice.

În România s-au înmatriculat luna trecută 8.609 autovehicule. Sunt cu 44,6% mai puține înmatriculări față de luna mai a anului trecut, dar totuși cu 63,4% mai multe față de luna aprilie.

Dacă ne uităm la datele de la începutul anului și până acum, vedem o scădere de 33% a pieței auto, față de aceeași perioadă din 2019.

Ne uităm pe cifre mai în detaliu și facem un top al mărcilor la 5 luni în funcție de volumele vândute.

Pe locul 1 este Dacia cu 10.973 de mașini, o scădere de 37,7% față de performanțele din aceeași perioadă a anului trecut, dar de 3 ori mai bine față de marca de pe locul 2. Aici găsim Volkswagen, care a reușit în 5 luni să marcheze doar 3.300 de mașini. Scăderea este aici însă una mai mică, de doar 17% față de anul trecut. Iar pe locul 3 în top găsim Skoda, ce vine cu o scădere de 24,7% la 5 luni, față de primele 5 luni din 2019.

Pe modele: Dacia Logan este cel mai bine vândut model, cu 4.562 de mașini în 5 luni. Urmat de Duster și Sandero. Iar pe locul 4 și 5 găsim Skoda Octavia și Renault Clio cu o mie și un pic de unități vândute.

Interesant să vedem evoluțiile pozitive din dreptul autoturismelor verzi. 19,5% creștere a înmatriculărilor pentru mașinile full electrice și un avans foarte important de 59,5% pentru mașinile plug-in.

Pe de altă parte la mașinile hibride, în primele 5 luni sunt scăderi de 8,7%.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

FOTO Ce i-a scris un fan de la Genoa Dianei Șucu, după ce Dan Șucu a devenit patronul clubului! Reacția soției omului de afaceri

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Liderii Germaniei, Italiei şi Cehiei cer Comisiei Europene să renunţe la penalizarea producătorilor auto pentru emisiile de CO2 în 2025

Apocalipsa economică a Europei. Secretul murdar din spatele eșecului Uniunii Europene de a ține pasul cu SUA și China (Politico)

Germania este „kaput”: Cum s-a împotmolit motorul economic al Europei de Rusia și China. Criza Volkswagen, doar vârful icebergului

Un important producător german de rulmenți închide două fabrici din Austria și Anglia și relochează producția în România și Slovacia

Partenerii noștri