Ministrul Transporturilor anunţă că va fi cumpărat avion special pentru cursa Bucureşti-Jersey City inventată de Viorica Dăncilă
TAROM pregăteşte deschiderea rutelor de lung-curier către China şi Statele Unite (America de Nord), iar din octombrie începe schimbarea flotei de ATR-uri, a declarat, luni, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, prezent la semnarea contractului de reabilitare şi refuncţionalizare a interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la Aeroportul internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu, relatează Agerpres.
„Cei de la TAROM lucrează la pregătirea deschiderii lungului-curier China - Statele Unite (America de Nord). Aceste rute trebuie fundamentate, trebuie aduse avioanele care să zboare lung curier şi durează cam undeva la şase luni pentru pregătirea acestor rute, ca să ne asigurăm că ele vor zbura cu un grad de încărcare optim”, a spus Cuc.
Întrebat dacă TAROM va cumpăra un avion de lung curier, Cuc a răspuns: „Asta este treaba TAROM. Nu poate ministrul să ia decizii pe ceea ce trebuie să facă directorul de la TAROM. Eu ştiu că sunt în pline negocieri cu diverşi furnizori de avioane pentru achiziţionarea de aeronave într-un sistem de leasing, aşa cum au luat şi până acum”.
În ceea ce priveşte schimbarea flotei la ATR-uri, şeful de la Transporturi a spus că în luna octombrie ar trebui să sosească prima aeronavă din cele nouă planificate.
„Din ce am fost informat de către managementul TAROM, ar trebui ca în luna octombrie să vină prima aeronavă, în luna noiembrie celelalte două, în luna decembrie încă o aeronavă şi urmează să se schimbe... Până în luna martie vin toate cele nouă aeronave şi, practic, să dea înapoi aeronavele vechi. Noi aveam nouă aeronave ATR, din care două erau consemnate la sol tot timpul din cauza a diverse probleme tehnice. Deci, practic, se zbura cu şapte aeronave. Vorbim de nouă aeronave noi care nu vor necesita niciun fel de costuri de întreţinere. Deci, din punct de vedere al avantajelor, cred că TAROM are un avantaj foarte mare. Nu mai spun de faptul că celelalte nouă nu rămânem încărcate cu ele, ci le dăm înapoi, ele constituind practic o parte din avans pentru noile aeronave. Practic, va degreva un timp o parte din plata ratelor de către TAROM”, a explicat Cuc.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News