Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este la un pas de reziliere
Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este la un pas de reziliere. Şefii de la Drumuri critică modul în care s-au desfăşurat lucrările pe acest sector de autostradă. Potrivit acestora, constructorul nu a remediat problemele de stabilitate a terasamentelor şi nici nu a rezolvat problema sistemului de evacuare a apelor pluviale.
Un șofer polonez circula cu TIR-ul pe contrasens, pe A1
CNAIR va implementa sistemul 2+1 pe „Drumul morții” - DN2
Aglomerație pe autostrada A2 către mare și pe DN1, Valea Prahovei
VIDEO. Scene șocante pe autostradă: Doi copii au fost proiectați din mașină, în mijlocul traficului, după un accident
Șofer filmat pe contrasens pe autostrada Sibiu-Cluj
Tragedie în China
O mașină a fost filmată pe contrasens pe A1
O mașină a luat foc pe A1
Șofer prins cu 230 de kilometri la oră
Cu alte cuvinte, este pusă la îndoială capacitatea constructorului de a continua proiectul, mai ales că problemele semnalate trenează încă din 2016. Lucrările pe acest sector de şosea de mare viteză au început în noiembrie 2013, iar termenul de finalizare este luna septembrie a acestui an.
Vestea bună este că o porţiune de 12 kilometri din lotul trei al autostrăzii Sebeş-Turda mai aşteaptă doar un aviz privind siguranţa circulaţiei ca să fie deschisă şoferilor. E gata de patru luni, dar în ianuarie CNAIR a descoperit mai multe nereguli, iar constructorul a fost somat să le repare.
La începutul anului, recepţia tronsonului de autostradă dintre Aiud şi Decea a fost refuzată de reprezentanţii Companiei de Drumuri.
Alin Şerbănescu - purtător de cuvânt CNAIR: „Vorbim de exces de bitum, vorbim de probleme de rugozitate, adică aderenţa asfaltului, vorbim de elemente de planeitate care nu sunt conforme din perspectiva circulaţiei pot crea probleme”.
Ionuţ Ciurea - vicepreşedintele Asociaţiei Pro Infrastructura: „Se pare că, într-un final, compania de drumuri a reuşit să forţeze mâna constructorului în cazul acesta şi acest constructor a frezat un strat de asfalt, dacă informaţiile noastre sunt corecte, din ce am putut să observăm şi din ce informaţii avem, undeva pe la un kilometru 200, 300
Din acest moment ar trebui să credem şi noi că avem situaţia deblocată şi să deschidem acest lot imediat”.
Şi lotul 4 al autostrăzii, adică 16 kilometri dintre Turda şi Decea, sunt gata în proporţie de 99%.
Drumul a fost trasat, semnele de circulaţie sunt şi ele amplasate, doar maşinile par să lipsească de pe cele două tronsoane ale A10
Ionuţ Ciurea, vicepreşedintele Asociaţiei Pro Infrastructura: „La lotul 4 ar trebui aceste probleme care sunt cu nişte alunecări pe taluz ar trebui rezolvate ori săptămâna aceasta ori săptămâna viitoare pentru că, din ce informaţii avem noi şi am văzut la faţa locului, constructorul lucrează la ele şi s-au remediat”.
Şoferii aşteaptă deschiderea celor 25 de kilometri noi de şosea rapidă încă din 2017.
De la începutul lunii martie, aproape 17.000 de şoferi au semnat o petiţie pentru deschiderea loturilor 3 și 4 ale autostrăzii Sebeș-Turda. Construcţia celor două loturi a costat statul român peste 900 de milioane de lei.
FOTO: Agerpres
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News