Întâlnire decisivă pentru metroul din Drumul Taberei. Când ar putea fi deschisă, în sfârșit, Magistrala 5
Metroul din Drumul Taberei s-ar putea deschide în jurul datei de 15 septembrie. Astăzi are loc o întâlnire decisivă la Ministerul Transporturilor: membrii a nu mai puțin de 9 comisii vor vota dacă lucrarea poate fi recepționată.
Angajații Metrorex ar putea intra în grevă
Un bărbat a căzut pe șine, la Piața Unirii
Cum îi răspunde ministrul Transporturilor lui David Popovici după ce sportivul a cerut ca statul să investească în bazele sportive
Circulația pe Valea Oltului se va închide timp de o lună, pe perioada zilei. Anunțul ministrului Transporturilor
Incident la stația de metrou Piața Unirii. Toți călătorii au fost evacuați dintr-un tren
Călătoriile cu trenul pe distanțe mai scurte ar putea fi mai ieftine
Raport Metrorex: Erori în lanț ale angajaților au dus la ciocnirea a două trenuri în februarie
Inconștiență extremă la metrou
Bugetul pe 2024 a trecut rapid prin comisiile parlamentare
Astăzi se pun la punct ultimele detalii și, dacă cele 9 comisii decid că totul e în regulă, lucrarea va putea fi recepționată.
Participă la întâlnire reprezentanți ai Primăriei Capitalei, ai ISU, reprezentanți ai constructorilor și oficiali de la Ministerul Transporturilor.
Fiecare din cele 9 comisii va analiza stadiul lucrărilor și apoi se va vota data finală. Cel mai probabil, din 15 septembrie, dacă nu chiar mai devreme, se va putea circula cu metroul pe Magistrala 5, potrivit informațiilor Digi24.
Lucrările la Magistrala 5 au început în 2011 și ar fi trebuit să dureze 3 ani. Au înregistrat însă nu mai puțin de 6 ani întârziere.
Traseul are 7 kilometri lungime, 10 stații și un depou, iar valoarea totală a investiției este de 3,4 miliarde de lei.
Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura, spune că „tot ce putea să meargă prost pe acest șantier a mers prost”.
„Promisiunea că va fi gata în 3 ani – nu știu de câte persoane a fost cumpărată. Din păcate, lucrurile la un moment dat au degenerat, pentru că au fost foarte multe probleme cu finanțarea, practic 3 ani de zile metroul nu a fost finanțat. După aceea au fost foarte multe probleme și cu relocările de utilități”, a spus Ciurea.
„Eu în continuare sunt sceptic. O să vedem. Sunt foarte mulți specialiști care trebuie să-și dea semnătura pentru o deschidere în pripă, pentru că testele, după câte știu eu, nu s-au făcut așa cum trebuie, ai nevoie de niște luni să circule trenurile pe magistrală, să verifici toate echipamentele. Procesul de recepție în mod normal este de durată”, a adăugat el.
Editor web: Monica Bonea
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News