Exclusiv Contractul pentru 62 de trenuri noi, anulat de instanță. Grindeanu: Nu e neapărat pierdere, sunt convins că va exista o reevaluare
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vorbit luni seara, la Digi24, despre contractul de peste 3 miliarde de euro pentru achiziționarea a 62 de trenuri noi, contract care a fost anulat de instanță după o contestație a producătorului Alstom. Ministrul a precizat că se poate vorbi mai degrabă de o reevaluare a ofertelor, decât de o anulare a contractului încheiat deja cu polonezii de la PESA.
Angajații Metrorex ar putea intra în grevă
Pensionarii CFR protestează: Avem tăieri de pensie până la 4.000 de lei după recalculare
Un bărbat a căzut pe șine, la Piața Unirii
Cum îi răspunde ministrul Transporturilor lui David Popovici după ce sportivul a cerut ca statul să investească în bazele sportive
Sorin Grindeanu are probleme cu o întrebare simplă de logică
Călătorie de coșmar pentru zeci de persoane, după ce locomotiva unui tren s-a defectat
Călătorie de coșmar spre mare
Trenul București - Budapesta a rămas blocat în câmp două ore și jumătate
CFR are nevoie de tot mai mulți bani pentru repararea căilor ferate
Contractul de peste 3 miliarde lei, câștigat la licitație la începutul anului de compania PESA din Polonia pentru livrarea a 62 de trenuri va fi anulat. Asta după o decizie definitivă a Curții de Apel București, care a admis contestația companiei franceze Alstom, care a participat și ea la licitație. Acum, oficialii urmează să reevalueze contractul aflat în litigiu.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: La metrou, în acest moment, trebuie să se livreze garnituri noi, de către același producător, cel care a contestat. Știți cât sunt penalitățile pentru că nu livrează? 22 de milioane de euro. Știți cât sunt penalitățile la CFR? 80 de milioane de lei. Pentru că și acolo trebuiau să livreze (cele 37 de trenuri electrice InterRegio de lung parcurs).
Nu e neapărat pierdere. Curtea de Apel a acceptat contestația, haideți să vedem soluția, eu sunt convins că va exista o reevaluare.
ARF nu face decât să respecte deciziile instanței. Pe mine mă interesează să îmi fie livrate trenuri noi. Că așa stau doar prin CNSC-uri și Curți de Apel, dar ei când ai câte un contract în funcție nu livrează trenuri. Mai mult decât atât au penalități de 80 de milioane de lei la CFR și 22 de milioane de euro la metrou. Dar ei fac contestație. E dreptul lor, nu vreau să fiu înțeles greșit, dar nu mai bine începem să livrăm ce aveam deja în contracte?
Nu că nu vin, dar întârzie. Tot primim explicații: ba că războiul din Ucraina, ba că s-au schimbat liniile de aprovizionare... Nu contest. Eu mi-aș dori, la câtă comandă și la câți bani sunt, acești producători să treacă România ca prioritate.
Altfel, există și altă variantă. Ai întârziat, reziliez contractul, te trec pe black list și nu mai livrezi vreodată în România, mulți ani de acum. Eu nu îmi doresc acest lucru și niciodată nu am fost adeptul acestui lucru. Eu îmi doresc să respecte contractul, dacă nu, plătesc. Dacă reziliem contractul o luăm de la capăt cu alții, ceea ce înseamnă ani pierduți.
Editor : I.C
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News