Contract de 8,2 milioane de euro, neatribuit de un an. Nimeni nu vrea să repare nava Perseus
Un contract de peste 8 milioane de euro stă neatribuit de un an din cauza lipsei de ofertanţi. Vorbim de reparaţia capitală a navei Perseus, singurul spărgător de gheaţă funcţional de pe Dunăre. În disperare de cauză, proprietarul navei, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos, a redus volumul de lucrări însă a păstrat acelaşi buget, în speranța că va gasi o firmă care să se ocupe de reparaţii.
Mii de bucureșteni vor rămâne fără apă caldă în zilele următoare
De la gropi, la șosea cu valuri pe „Transalpina Clujului”
Un tânăr de 19 ani din Maramureș a fost înjunghiat mortal de un adolescent de 17 ani. Atacatorul a fost dus la audieri
Percheziții de amploare în Republica Moldova. Anchetă privind fapte de corupție în prag de alegeri
Inundațiile din Spania: O femeie a rămas blocată trei zile într-o mașină, alături de corpul neînsuflețit al cumnatei sale
Tarantula, noul animal de companie la modă printre români
Industria mineritului din România ajunge la fier vechi, furată bucată cu bucată. Acuzații grave la CEO Oltenia
Propunere a Ministerului: Elevii să-și schimbe locul în bancă în fiecare modul școlar
Circulație blocată în Timișoara. Un tramvai abia scos pe traseu, a deraiat
În materialul video puteți vedea remorcherul Perseus, în misiune de spargere a gheţii pe Dunăre, iarna trecută. A fost ultima sa ieşire pe fluviu.
Acum, Perseus stă la cheu. Ca să mai poată face treabă, nava are nevoie de reparaţii capitale, de la înlocuirea motoarelor până la dotări de stingere a incendiilor. Modernizarea va schimba complet şi relieful navei. Banii necesari, 8,2 milioane de euro, sunt alocaţi de Ministerul Transporturilor de mai bine de un an, dar niciun şantier naval nu este interesat de acest contract pe motiv că e prea multă muncă.
Viorel Dumitru, şef mecanic Perseus: Nava a participat din 1990 încoace la absolut toate campaniile de gheaţă, dar pentru buna funcţionare a remorcherului este nevoie urgent de o remotorizare totală: schimbarea motoarelor principale, schimbarea motoarelor auxiliare şi a instalaţiilor şi agregatelor aferente acestor motoare.
Dorian Dumitru, directorul Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos: În fiecare seară, când îmi spun rugăciunea, mă rog la Dumnezeu să vină un ofertant serios, astfel încât să reuşim să modernizăm această navă şi să fie funcţională.
Adrian Claudiu Maftei, şef mecanic Perseus: După modernizarea navei, vor dispărea coşurile de fum, stâlpii aceştia albi, şi bărcile de salvare.
Administraţia Fluvială a Dunării de Jos, proprietarul navei Perseus, nu a primit nici măcar o ofertă, anul trecut. Următoarea licitaţie are loc pe 22 februarie, iar proprietarii au trecut la măsuri extreme - au redus din lucrările din caietul de sarcini, lăsând însă preţul neatins.
Dorian Dumitru, directorul Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos: Am redus lucrări şi dotări independente, pe care le vom finanţa din surse proprii, în sumă de 1,6 milioane de euro, astfel încât să rămână suma de 8,2 milioane de euro, dar cu un volum de lucrări mai redus.
Dacă licitaţia va fi cu noroc şi Administraţia Fluvială a Dunării de Jos va avea un ofertant eligibil, nava Perseus va intra în reparaţii capitale pentru doi ani, perioadă în care proprietarul speră să aibă parte de ierni la fel de blânde ca cea de anul acesta.
Iarna trecută, când Dunărea a fost îngheţată timp de două luni, Perseus a lucrat „pe avarie” ca să asigure navigabilitatea pe fluviu, în sectorul maritim. 150.000 de euro au costat reparaţiile de maximă urgenţă făcute atunci la navă.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News