Ce spun taximetriștii despre programul prin care primesc 3.000 de euro pentru o mașină nouă
Vouchere de 3.000 de euro pentru taximetriștii care își înlocuiesc mașinile cu unele mai puțin poluante. Asta prevede un proiect de hotărâre, votat astăzi de consilierii generali ai Capitalei. 5.500 de mașini ar urma să beneficieze de programul Rabla Taxi, timp de doi ani.
Poluare în creștere în marile orașe din România. Care sunt cauzele
Anchetă DNA în cazul licitației pentru cele 100 de tramvaie noi cumpărate de Primăria Capitalei
Firea contestă rezultatele EXIT POLL-urilor
Firea și-a depus candidatura la PMB
Praful saharian sufocă România
Nicușor Dan: „Bătălia se dă în continuare între mine și Piedone”
Incendiu puternic lângă Centura Capitalei
Imagini din Brașov, care abia se mai vede din cauza prafului saharian
Guvernul va renunța treptat la programul Rabla Clasic
Taximetriștii care conduc mașini poluante vor primi un eco-voucher de 3.000 de euro ca sa-și cumpere un autoturism nou, cu norma de poluare Euro 6, hibrid sau electric.
Din 2020, vor fi acordate 3.000 tichete, iar numărul lor va fi suplimentat, în 2021, cu încă 2.500. Primăria vrea, astfel, să scoată din trafic 5.500 de taxiuri.
Gabriela Firea, primarul general al Capitalei: „Un cetățean care are un autoturism poluant face maximum patru drumuri pe zi, în medie, potrivit analizelor, 30 kilometri pe zi, pe când un taximetrist poate ajunge la 150 kilometri pe zi. Iată câtă poluare poate aduce în oraș un taxi poluant.”
Taximetrist: „Noi lucrăm pe gaz, nu poluăm cu nimic atmosfera. (Această mașină, a dumneavoastră, este Euro cât?) Euro 4. (Primăria vă dă un voucher de 3.000 de euro, ca să o schimbați!) Da, știu, am auzit și chestia asta. Este convenabil, dar de unde să pun diferența?”
Gabriela Firea, primarul general al Capitalei: „Un taximetrist cu mașina poluantă poate intra în programul național Rabla și să obțină 1.000 euro, rămânându-i să facă rost de alte 6.000 de euro. Din această valoare, împărțim efortul în jumătate. 3.000 va primi de la primărie, 3.000 va trebui să se împrumute sau să aibă acea sumă.”
Programul Rabla Taxi este contestat de consilierii Opoziției, care invocă, printre altele, lipsa dezbaterii proiectului și o posibilă încălcare a legii concurenței.
Roxana Wring, consilier general USR: „Este o măsură discriminatorie și anticoncurențială, pentru că defavorizează un anumit segment și defavorizează restul bucureștenilor care își plătesc taxele.”
Ciprian Ciucu, consilier general PNL: „Are un impact bugetar foarte mare, de 10 milioane de euro. Probabil cineva vrea să-și reînnoiască parcul auto pe banii bucureștenilor.”
Municipalitatea respinge acuzațiile.
Mihai Teodorescu, director Direcția Transporturi: „Regulamentul conform căruia vom emite aceste eco-vouchere va avea și avizul Consiliului Concurenței. Dacă va fi nevoie, vom corecta în funcție de punctul de vedere emis de Consiliul Concurenței.”
De cealaltă parte, reprezentanții taximetriștilor spun că măsura îi va mulțumi atât pe șoferi, cât și pe clienții lor, care ar urma să călătorească în condiții mai bune.
Vasile Ștefănescu, președintele COTAR: „40 la sută din costul mașinii, cel puțin, Euro 6, îl plătește Primăria. Și eu zic că suntem de acord cu el.”
Taximetrist: „Sunt multe mașini mai vechi. Sunt poluante. Și așa se mai și eliberează. Ar trebui să le interzică, da!”
Primele vouchere din programul Rabla Taxi vor fi acordate din ianuarie anul viitor.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News