Live

Bode a găsit o soluție pentru traficul de pe Valea Prahovei: Am identificat un drum forestier care poate fi folosit ca rută alternativă

Data publicării:
Trafic Valea Prahovei. Imagine descriptivă. FOTO: Agerpres

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a propus marţi mai multe soluţii pentru reducerea blocajelor de pe Valea Prahovei până la finalizarea autostrăzii Comarnic Braşov. Printre acestea se numără folosirea unui drum forestier în zona Azuga, reabilitarea unui drum județean din zona Câmpina-Valea Doftanei și un drum paralel la Sinaia, care ar trebui reabilitat.

„Până când se construieşte autostrada, rezolvăm drumurile pentru micul trafic, pentru a decongestiona acest sector. Cred că drumul judeţean Câmpina-Valea Doftanei limită cu Braşov-Săcele – 61 de kilometri de drum judeţean, poate fi reabilitat printr-o intervenţie a statului cu finanţare de la Ministerul Dezvoltării, şi astfel avem o variantă alternativă. De asemenea, la Sinaia avem un drum paralel cu drumul naţional identificat de autorităţile locale şi acolo putem să îl reabilităm şi salvăm câţiva kilometri, în zona Azuga am identificat un drum forestier care poate fi folosit ca şi rută alternativă, iar cele două variante ocolitoare, Comarnic şi Buşteni, ele sunt deja prinse în master-plan pe fonduri europene şi ele pot fi realizate înaintea autostrăzii”, a declarat Lucian Bode, la Radio România Actualități.

Ministrul Transporturilor a precizat că realizarea autostrăzii Comarnic-Brașov trebuie finanțată de la bugetul de stat.

„Pe Comarnic-Braşov, din punctul meu de vedere, soluţia Parteneriatului Public-Privat nu este una corectă, primul ministru va anunţa în perioada următoare soluţia. Una din soluţiile pe care noi le luăm în calcul şi primul ministru a înaintat-o public este aceea a asumării pe buget, pe un buget multianual, a acestui obiectiv, vorbim de aproximativ 1 miliard de euro”, a mai precizat ministrul Transporturilor.

Lucian Bode nu este de acord cu o finanțare în Parteneriat Public Privat nici în ceea ce privește Autostrada Unirii.

„A8 sau Autostrada Unirii, cum este cunoscută, Târgu Mureş - Târgu Neamţ - Iaşi. Aici, avem cele două secţiuni. Pe de o parte, Târgu Mureş - Târgu Neamţ pentru care avem toţi banii prinşi în acest an pentru finanţarea finalizării studiului de fezabilitate, din fonduri europene, iar pentru autostrada componentă Târgu Neamţ - Iaşi, propusă de vechea guvernare a fi realizată în PPP (Parteneriat Public Privat, n.r.), noi spunem că nu este soluţia corectă”, susține ministrul Transporturilor la RRA, citat de Agerpres.

Acesta a adăugat că, după finalizarea studiului de fezabilitate, se pot negocia finanţări chiar şi de la instituţii financiare ca Banca Europeană de Investiţii sau Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

Editor: Robert Kiss

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

45 de milioane de vizualizări: ”o imagine cât o mie de cuvinte” cu soția lui Conor Mcgregor, după ce a fost condamnat pentru viol

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Când ar putea fi gata autostrada Comarnic-Brașov. Grindeanu: „Costă foarte mult, în jur de vreo 4 miliarde de euro”

Grindeanu: Sunt 800 km de autostradă şi drum expres în execuţie. Înseamnă foarte multe materiale de construcţii, forţă de muncă

Crin Atonescu îi atacă pe liderii PNL: E o formă de mediocritate și chiar impostură, inclusiv a candidatului la prezidențiale

Cum îi răspunde ministrul Transporturilor lui David Popovici după ce sportivul a cerut ca statul să investească în bazele sportive

Partenerii noștri