Adio EURO 2020 în România? În buget sunt bani doar pentru studiul de fezabilitate pentru tren între aeroport și gară
Campionatul European de Fotbal EURO 2020 bate la uşă, însă promisiunea unui tren care să îi ducă pe suporteri direct de la Aeroportul Otopeni în Gara de Nord pare un vis tot mai îndepărtat. Autorităţile promiteau că, până în aprilie anul viitor, lucrările la acest obiectiv vor fi gata. Dar în proiectul de buget pe 2019 sunt prevăzute doar fonduri pentru revizuirea studiului de fezabilitate. Astăzi, punctul de oprire a căii ferate Otopeni arată ca după război.
Pensionarii CFR protestează: Avem tăieri de pensie până la 4.000 de lei după recalculare
Călătorie de coșmar pentru zeci de persoane, după ce locomotiva unui tren s-a defectat
Călătorie de coșmar spre mare
Trenul București - Budapesta a rămas blocat în câmp două ore și jumătate
CFR are nevoie de tot mai mulți bani pentru repararea căilor ferate
Călătoriile cu trenul pe distanțe mai scurte ar putea fi mai ieftine
Căile ferate se degradează mai repede decât pot fi reparate
Mai mulți călători s-au apucat să împingă un tren blocat
Un tren a luat foc la intrarea în gara din Oradea
Trenul acela care merge spre aeroport de unde poate fi luat?
Din Gara de Nord este, dar nu este acum, este la 14:33.
Şi este unul singur?
La 10, la 14:33, la 16:45.
Ce tren este?
Trenurile de Urziceni.
Şi unde trebuie să cobor?
La punct oprire aeroport. Luaţi maxi-taxi şi vă duce direct la aeroport.
Şi maxi-taxi vine la ore fixe?
Vă aşteaptă, da.
Blocaje pe aeroport şi zeci de mii de turişti care vor aştepta cu bagajele în braţe. Acesta este scenariul care s-ar putea derula vara viitoare dacă nici magistrala M6 şi nici linia de tren cu care mulţimile de suporteri veniţi în ţară să vadă meciurile de la Euro 2020 nu vor fi gata.
„Acesta este unul dintre trenurile care merge către aeroportul Otopeni, însă nu ajunge chiar până la terminalul "Sosiri". Aşa că dacă aveţi treabă să ajungeţi la aeroport, puteţi să luaţi un astfel de tren, însă preţ de 5 minute va trebui să mergeţi şi cu un microbuz”, relatează Ana-Maria Tuică, jurnalist Digi24.
Până în aprilie 2020 ar trebui să fie gata lucrările la dublarea liniei de cale ferată dintre Mogoșoaia și Balotești, cât și racordul căii ferate cu Terminalul 1 al aeroportului Henri Coandă.
Totuşi, în proiectul de buget supus dezbaterii publice de către Ministerul de Finanţe, nu sunt alocaţi bani pentru aceste investiţii. Acum, sunt prevăzute în buget doar sumele pentru revizuirea studiului de fezabilitate: peste 1.5 milioane de lei. Aşa că nici măcar angajaţii CFR nu mai cred în promisiunile oficialilor.
- Păi dacă nici proiectul nu e gata, vă daţi seama că n-o să fie gata.
- La anul avem campionat. Ce facem, că trebuie să vină suporterii din străinătate la meciuri?!
Păi nu mai vin cu avionul, vin cu autobuzele.
Ar evita, astfel, o imagine dezolantă.
„Aşa arată punctul de oprire Otopeni. Pereţi rupţi, gunoaie la tot pasul, scaune rupte. Cam aşa ar putea să fie întâmpinaţi turiştii care vor ajunge anul viitor în Bucureşti pentru meciurile din Campionatul european de fotbal”, relatează Ana-Maria Tuică, jurnalist Digi24.
Specialiştii spun că şi dacă s-ar bate palma luna aceasta pentru licitaţie, în lipsa indicatorilor tehnici, nu poate fi luat în calcul în buget niciun ban pentru a finanţa lucrările. Nici expropierile din zonă nu sunt gata si nici acord de mediu nu există.
Ionuţ Ciurea, vicepreședinte Pro Infrastructura: „Dacă anul acesta vom avea birocraţia rezolvată şi contract semnat atât pentru partea de racord nou cât şi dublarea liniei în zona preorăşenească, ar trebui să fim mulţumiţi.”
În cel mai optimist scenariu, experţii spun că am putea merge cu trenul până la aeroport abia peste doi ani. Până acum, Ministerul Transporturilor nu a formulat un punct de vedere referitor la acest subiect.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News