Adina Vălean: În ultimii 5 ani, România a atras 12 miliarde de euro pentru infrastructură. Nu cred că va mai primi atât de mulți bani
Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi a spus joi seara, la Digi24, că România a atras de la Uniunea Europeană în ultima tranșă 80 de milioane de euro, similar cu Franța, dar peste Italia, Spania, Olanda. Potrivit comisarului european, în ultimii cinci ani țara noastră a beneficiat de 12 miliarde de euro, fonduri europene pentru infrastructură. „Nu cred că în următoarea schemă financiară europeană va mai primi atât de mulți bani. De aceea insist că trebuie cheltuiți acești bani, pentru că dacă nu îi cheltuim rămânem cu aceleași frustrări”, a atras atenția Vălean.
Criză de muncitori în construcții. Șantierul unde lucrează oameni din 4 județe, ca să ridice 100 de blocuri
Orașul în care un bulevard este, din 2020, un șantier fără sfârșit
Nou scandal în Coaliție
Țările UE, inclusiv România, trebuie să renunțe la sobele pe lemne
Cel mai mare parc construit în ultimii 30 de ani în București-Ilfov stă închis la 4 ani de la startul lucrărilor
Parchetul European cere blocarea a 4,5 milioane de euro din afacerea „Stuful” a familiei Stănescu
Vălean: Air Schengen nu rezolvă cozile de la frontiere și nici pierderile economice pentru România
Vălean: UE își propune să avem toate capitalele conectate cu trenuri de mare viteză. Sper să existe și pe București – Cluj
Câciu: Mulți și-au rupt cămașa că nu se poate modifica PNRR
Adina Vălean: România a luat acum din bugetul UE pentru infrastructură 80 de milioane de euro. Bugetul total a fost de 1,7 miliarde de euro și s-a închis, pentru că din cauza războiului din Ucraina am decis să dăm de la început toți banii, să-i folosim acum, adică nu până în 2027. Este undeva la nivelul bugetului pe care l-a luat Franța, peste Italia, Spania, Olanda, țări care știu să scrie proiecte.
Sunt bani competitivi. Cu alte cuvinte, vin proiectele, și un comitet independent, nu Comisia Europeană, evaluează, notează proiectele, inclusiv alături de reprezentanți militari, și le selectează. Se acordă o importanță militară pentru proiectul respectiv, sunt niște ochi din partea militară care se uită pe infrastructura care trebuie finanțată.
România a luat bani pentru vreo 5 poduri în prima fază, a luat apoi pentru Portul Constanța – cale ferată, iar acum a luat pentru studiul de fezabilitate al noului pod Giurgiu-Ruse. Așa au propus. Au mai avut niște proiecte dar au fost respinse pentru că nu erau suficient de performante.
România, pentru transporturi, a atras 12 miliarde de euro în ultimii 5 ani. Nu cred că în următoarea schemă financiară europeană va mai primi atât de mulți bani. De aceea insist că trebuie cheltuiți acești bani, pentru că dacă nu îi cheltuim rămânem cu aceleași frustrări.
Editor : L.C.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News