Tomograful industrial unic în România care pune „diagnostic” pieselor auto
La Timișoara, piesele de metal devin „pacienți” analizați cu ajutorul primului tomograf industrial din România. Folosind aceeași tehnologie ca în medicină, scannerul cu raze X supune piesele auto unui proces neinvaziv prin care sunt depistate eventualele erori. Altfel spus, primesc un diagnostic. De testele făcute la Timișoara beneficiază și alte țări precum Serbia, Rusia sau Germania.
Amendă uriașă: 45.000 de lei pentru un timișorean care a dat foc deșeurilor în spatele curții
Istoria poștei, de la scrisori trimise cu diligența la e-mail
Momentul în care un tramvai din Timișoara sare de pe linii și ajunge pe trotuar. Din primele informații, de vină ar fi fost vatmanul
Un tramvai din Timișoara a sărit de pe linii și a ajuns pe trotuar. Imagini surprinse după incident
John Malkovich joacă din nou la Timișoara, cu casa închisă
Stadionul „Dan Păltinișanu” din Timișoara va fi demolat. „Toți sunt nostalgici”
O fetiță de 10 ani a murit pe loc după ce mașina condusă de mama ei a fost lovită de o șoferiță care a trecut pe roșu
Circulație blocată în Timișoara. Un tramvai abia scos pe traseu, a deraiat
Bătaie în mijlocul străzii, după un conflict în trafic în Timișoara. Momentul a fost surprins de camere
Mihai Moacă, specialist CT: Este o linie de producție de aer condiționat și ce analizăm acum este lipirea.
Reporter: Practic vreți să vedeți dacă are erori?
Mihai Moacă, specialist CT: Pori, fisuri, orice alte defecte ascunse, care nu se văd cu ochiul liber.
Piesa care urmează să fie analizată este introdusă în computerul tomograf.
Intensitatea razelor nu este mai mare decât în cazul aparatelor medicale, însă timpul de expunere este ceva mai ridicat. Astfel, în final, se va obține o imagine 3D de o mare acuratețe.
Mihai Moacă, specialist CT: Durează cam două minute proiectarea a peste 100 de poze, frame-uri pe secundă.
Piesa verificată este rotită automat 360 de grade în câmpul de raze X. Până la un „diagnostic” final nu mai este decât un pas.
Mihai Moacă, specialist CT: Aici este piesa, la propriu, reconstruită, cadru cu cadru, combinată de catre soft și ne putem „plimba” prin toată piesa.
Tomograful industrial, mânuit de inginerii de la Timișoara, a costat 1,7 milioane lei şi este unic în România.
Ovidiu Forai, responabil laborator: Este făcut la comandă, deci nu este unul de serie. În primul rând, beneficiază compania noastră, dar și companiile surori din străinătate din Serbia, Rusia, Germania, care ne trimit piese pentru analiză.
Dacă anul trecut aproape 8000 de piese au fost verificate cu ajutorul computerului tomograf industrial, anul acesta numărul testelor făcute se apropie deja de 4.000.
Lorena Cârlan, coordonator PR: Este un utilaj foarte important pentru noi, proiectat special pentru nevoile fabricii noastre. Se reduce foarte mult rebutul, astfel piesa nu mai este secționată ca să se vadă eventuale erori, este scanată efectiv cu raze X asemenea unui pacient când merge la medic.
În fiecare an, pe poarta fabricii de automotive din Timișoara ies, în medie, 26 de milioane de piese, care se regăsesc apoi pe vehiculele produse de cele mai mari nume din domeniul auto.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News