Tomograful industrial unic în România care pune „diagnostic” pieselor auto
La Timișoara, piesele de metal devin „pacienți” analizați cu ajutorul primului tomograf industrial din România. Folosind aceeași tehnologie ca în medicină, scannerul cu raze X supune piesele auto unui proces neinvaziv prin care sunt depistate eventualele erori. Altfel spus, primesc un diagnostic. De testele făcute la Timișoara beneficiază și alte țări precum Serbia, Rusia sau Germania.
Circulație blocată în Timișoara. Un tramvai abia scos pe traseu, a deraiat
Bătaie în mijlocul străzii, după un conflict în trafic în Timișoara. Momentul a fost surprins de camere
Alertă în Timișoara din cauza unei valize suspecte plasate în centrul orașului. Traficul auto și pietonal este complet blocat
A început vaccinarea antigripală. Cine beneficiază de gratuitate și cum poți intra în posesia dozei
Tânăr prins în flagrant în timp ce vindea droguri în fața unei școli din Timișoara. Ce au găsit polițiștii în mașina suspectului
Angajații au adunat apa în găleți
Călătorie de coșmar spre mare
Migranți prinși cu focuri de armă, în Timișoara. Trei au reușit să scape, după ce au luat-o la fugă pe câmp
Focar de norovirus la liceul din Timișoara unde zeci de elevi și profesori au ajuns la spital
Mihai Moacă, specialist CT: Este o linie de producție de aer condiționat și ce analizăm acum este lipirea.
Reporter: Practic vreți să vedeți dacă are erori?
Mihai Moacă, specialist CT: Pori, fisuri, orice alte defecte ascunse, care nu se văd cu ochiul liber.
Piesa care urmează să fie analizată este introdusă în computerul tomograf.
Intensitatea razelor nu este mai mare decât în cazul aparatelor medicale, însă timpul de expunere este ceva mai ridicat. Astfel, în final, se va obține o imagine 3D de o mare acuratețe.
Mihai Moacă, specialist CT: Durează cam două minute proiectarea a peste 100 de poze, frame-uri pe secundă.
Piesa verificată este rotită automat 360 de grade în câmpul de raze X. Până la un „diagnostic” final nu mai este decât un pas.
Mihai Moacă, specialist CT: Aici este piesa, la propriu, reconstruită, cadru cu cadru, combinată de catre soft și ne putem „plimba” prin toată piesa.
Tomograful industrial, mânuit de inginerii de la Timișoara, a costat 1,7 milioane lei şi este unic în România.
Ovidiu Forai, responabil laborator: Este făcut la comandă, deci nu este unul de serie. În primul rând, beneficiază compania noastră, dar și companiile surori din străinătate din Serbia, Rusia, Germania, care ne trimit piese pentru analiză.
Dacă anul trecut aproape 8000 de piese au fost verificate cu ajutorul computerului tomograf industrial, anul acesta numărul testelor făcute se apropie deja de 4.000.
Lorena Cârlan, coordonator PR: Este un utilaj foarte important pentru noi, proiectat special pentru nevoile fabricii noastre. Se reduce foarte mult rebutul, astfel piesa nu mai este secționată ca să se vadă eventuale erori, este scanată efectiv cu raze X asemenea unui pacient când merge la medic.
În fiecare an, pe poarta fabricii de automotive din Timișoara ies, în medie, 26 de milioane de piese, care se regăsesc apoi pe vehiculele produse de cele mai mari nume din domeniul auto.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News