Live

Renault, pierderi de 8 miliarde de euro în primul semestru. Cu cât s-au redus vânzările companiei

Data publicării:
Sursa foto: Renault Press/Jean-Brice LEMAL

Grupul Renault a înregistrat o pierdere de 8 miliarde de euro în primul semestru al anului 2020, cauzată de scăderea accentuată a pieţei auto, urmare a pandemiei de coronavirus, scrie Bloomberg, potrivit Mediafax. Compania face planuri pentru reducerea costurilor.

Vânzările Renault s-au redus cu peste 25% în perioada de restricţii, când showroom-urile şi fabricile auto au fost închise. Mai mult, Renault se confruntă şi cu pierderile înregistrate de Nissan, unde deţine o participaţie de 43%. Nissan a refuzat să ofere companiei franceze dividende, fapt ce ar fi dus la o creştere semnificativă a veniturilor.

În mai, Renault a anunţat o schemă de reducere a costurilor, care presupune eliminarea a peste 14.000 de locuri de muncă şi reducerea capacităţii de producţie cu aproape 5%. În acest fel, compania speră să economisească peste 2 miliarde de euro, din care 600 de milioane în acest an.

Pierderile înregistrate de grupul francez aduc în prim plan provocările cu care se confruntă acesta, care se concentrează acum pe reducerea costurilor şi pe îmbunătăţirea relaţiilor cu Nissan. Principalul obiectiv al companiei pentru 2020 este reducerea costurilor.

„Chiar dacă ne confrunăm cu această problemă, acesta nu este sfârşitul. Am încredere că această companie deţine toate instrumentele necesare pentru a îşi reveni”, a declarat noul CEO al Renault, Luca de Meo.

Renault este cel mai mare investitor din România, deţinând Automobile Dacia, cea mai mare companie auto din ţară.

Statul francez, cel mai mare acţionar al Renault, a oferit companiei un sprijin guvernamental de 5 miliarde de euro.

Editor: B.P.
 

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

”România părea că e Andorra”. A văzut tragerea la sorți din Liga Națiunilor și nu s-a abținut: ”Acolo îi e locul”

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Cererea globală de autoturisme va crește, arată un sondaj. Ce alege Europa între electrice, hibrid sau benzină

Piața auto. La fiecare mașină nouă înmatriculată, aducem alte trei din străinătate. Care au fost mărcile preferate ale românilor 

Nu, vehiculele electrice nu au murit, dar sunt, totuși, într-un fel de comă (Politico)

Mașinile electrice chinezești „Made in Europe”, o ameninţare pentru constructorii locali. Chinezii vor să-și mute producția aici

Partenerii noștri