Grupul Renault a înregistrat o pierdere de 8 miliarde de euro în primul semestru al anului 2020, cauzată de scăderea accentuată a pieţei auto, urmare a pandemiei de coronavirus, scrie Bloomberg, potrivit Mediafax. Compania face planuri pentru reducerea costurilor.
Vânzările Renault s-au redus cu peste 25% în perioada de restricţii, când showroom-urile şi fabricile auto au fost închise. Mai mult, Renault se confruntă şi cu pierderile înregistrate de Nissan, unde deţine o participaţie de 43%. Nissan a refuzat să ofere companiei franceze dividende, fapt ce ar fi dus la o creştere semnificativă a veniturilor.
În mai, Renault a anunţat o schemă de reducere a costurilor, care presupune eliminarea a peste 14.000 de locuri de muncă şi reducerea capacităţii de producţie cu aproape 5%. În acest fel, compania speră să economisească peste 2 miliarde de euro, din care 600 de milioane în acest an.
Pierderile înregistrate de grupul francez aduc în prim plan provocările cu care se confruntă acesta, care se concentrează acum pe reducerea costurilor şi pe îmbunătăţirea relaţiilor cu Nissan. Principalul obiectiv al companiei pentru 2020 este reducerea costurilor.