Live

Raiffeisen Bank a primit peste 25.000 de cereri de amânare a plății creditelor

Data publicării:
FOTO: INQUAM PHOTOS - Octav Ganea

Raiffeisen Bank a soluţionat cererile a peste 25.000 de clienţi persoane fizice cu credite, care au solicitat amânarea plăţii ratelor, în contextul impactului pandemiei de COVID19, de la decretarea stării de urgenţă până la intrarea în vigoare a OUG 37/2020, în perioada 16 martie - 3 aprilie.

"Peste 18.000 dintre aceste cereri au venit de la clienţii care aveau în contract opţiunea de amânare a ratelor, precum şi posibilitatea să o exprime prin intermediul call-center-ului, fără nici o altă formalitate, dat fiind că acesta este un canal securizat şi cu înregistrare a opţiunii clientului. Pentru alţi circa 7.000 de clienţi am găsit soluţii potrivite cu situaţia concretă pe care ne-au relatat-o. Era normal, în contextul în care oamenii sunt îngrijoraţi că le scad veniturile sau că îşi pierd locul de muncă, să vină către noi din primul moment când a fost decretată starea de urgenţă, să vadă ce posibilităţi sunt dacă au nevoie de o amânare a ratelor. Ce facem noi este, pe de o parte, să găsim soluţii rapide, inclusiv operaţionale, care nu sunt deloc simple în pandemie, pe de altă parte, să înţelegem bine şi situaţia concretă a clientului; amânarea ratelor este o soluţie temporară, însă trebuie înţeles şi faptul că, de pildă, OUG 37/2020 oferă posibilitatea de suspendare a ratelor până la 9 luni, dar asta nu înseamnă că e necesară o amânare atât de extinsă şi nici că e potrivită pentru orice situaţie", a explicat Cătălin Munteanu, director executiv Aria persoane fizice, potrivit Agerpres.

Recomandarea băncii pentru clienţii săi este să-şi analizeze nevoile în mod raţional, să nu ia decizii financiare pripite şi să nu se supună la şocuri, nici acum şi nici în viitorul apropiat, menţionând că 9 luni în plus la un credit poate fi o perioadă destul de mare.

Banca colectează solicitări conform OUG 37/2020 pe următoarele canale: formular online pe site, la telefon *2000, pe email suspendarerateOUG37@raiffeisen.ro, în agenţiile băncii sau prin poştă, la adresa din Bucureşti, Calea Floreasca, nr. 246 D, cod poştal 014476.

Clienţii băncii pot opta pentru noile reglementări în termenul legal, adică până la 14 mai 2020.

Se poate solicita facilitatea de suspendare a obligaţiilor de plată pentru unul sau mai multe credite deţinute, iar clientul vă înregistra o singura solicitare menţionând toate produsele de creditare pentru care vrea să primească facilitatea. Fiecare produs de creditare pentru care se solicita amânarea la plată trebuie să îndeplinească următoarele condiţii, conform OUG 37/2020 şi a normelor de aplicare: să fie afectat direct sau indirect de pandemia de COVID19; creditul să fi fost acordat înainte de 30 martie 2020; creditul să nu înregistreze restante la data de 16 martie 2020; să nu fi fost declarată scadenţa anticipată până la 30 martie 2020 inclusiv.

La finalul anului trecut, Raiffeisen Bank avea în portofoliu aproape 2,2 milioane de persoane fizice, peste 92.000 de IMM-uri şi 5.700 de companii mari şi medii.

Editor: B.P.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

De ce a fost declarată neconstituțională legea care modifica ordonanța pentru amânarea ratelor. Motivarea CCR

Românii cu probleme financiare și-ar putea amâna ratele la bănci și după 1 ianuarie

Băncile din România au soluţionat 83% dintre cele 317.000 de cereri de suspendare a ratelor

Peste 270.000 de români au cerut amânarea ratelor la bănci

Partenerii noștri