Live

Zahărul, cea mai mare creștere de preț față de anul trecut. Ce alimente s-au scumpit cel mai mult

Data actualizării: Data publicării:
INS: Zahărul, untul şi transportul aerian, în topul scumpirilor din ultimul an. FOTO: Shutterstock

Zahărul se află în topul celor mai mari scumpiri înregistrate în ultimul an, cu o creştere a preţului de 58,25% în aprilie 2023 faţă de aprilie 2022, potrivit datelor publicate vineri de Institutul Naţional de Statistică (INS), transmite Agerpres.

Alte alimente care au consemnat creşteri importante de preţ sunt untul (+ 35,16%), cartofii, cu o majorare de 34,15%, ouăle, cu un plus de 30,71%, laptele (+27,97%) şi pâinea (+17,97%).

În topul mărfurilor nealimentare care au consemnat cele mai mari creşteri de preţ în perioada analizată s-au aflat energia termică, cu 23,81%, alte mărfuri nealimentare, cu 16,18%, şi articolele de igienă şi cosmeticele, cu 14,62%. Combustibilii s-au ieftinit cu 3,92%, iar medicamentele cu 2,95%.

În sectorul serviciilor, cel mai mult s-au scumpit biletele de avion, cu 48,91%, serviciile de apă, canal salubritate - 22,17% şi transportul CFR, cu 21,18%.

De la lună la lună, în aprilie faţă de martie, cele mai importante creşteri ale preţurilor au fost consemnate la transportul aerian 23,15% şi energie termică - 9,06%.

Luna trecută, la produse alimentare s-au scumpit fructele proaspete cu 3,69% şi cartofii cu 2,24%, iar cea mai mare ieftinire a fost consemnată la ulei, cu 2,42%. De asemenea, energia electrică s-a ieftinit cu 2,04%, iar alte servicii cu 0,04%.

Rata anuală a inflaţiei a scăzut la 11,23% în aprilie 2023, de la 14,53% în martie 2023, în condiţiile în care mărfurile alimentare s-au scumpit cu 19,84%, cele nealimentare cu 5,83%, iar serviciile cu 10,64%, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, date vineri publicităţii.

Editor : Bianca Chirilă

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Prețuri mai mari de Sărbători. Ce este „greedflation” sau inflația de lăcomie și la ce strategii de marketing apelează comercianții

Creatorul etichetei Nutri-Score susține că cea mai mare problemă alimentară a europenilor „nu este excesul de zahăr”

Turiștii străini au cheltuit în România peste un miliard de euro în 2024

România, pe primul loc în clasamentul european al scumpirilor. Ce strategie au comercianții: „Un Crăciun la suta de grame”

Partenerii noștri