Explozia preţurilor se simte şi la raftul cu covrigi. Facturile mari la energie duc la scumpiri în lanţ la produsele de panificaţie
Nici covrigul, gustarea preferată a românilor, nu scapă de scumpirile din cauza facturilor crescute la energie. În mai puțin de un an și-a dublat preţul. Astfel, tradiţionalul covrig a ajuns să coste 2 lei, iar în curând va fi 2,5 lei. Specialiştii se aşteaptă ca preţul tuturor produselor de panificaţie, de la covrig şi pâine, la merdenele şi cozonaci să crească.
Amenințări cu arma într-o patiserie din Cluj. Patru bărbați au fost reținuți de polițiști
Ciolacu: „Chiar vreau să învăț să fac covrigi”
Ce se întâmplă cu facturile la curent din 2025
Trucuri pentru o factură mai mică la energie pe timp de caniculă
Cornel Dinicu a depus plângere penală după incendiul de la Ferma Dacilor
Factură de 76 de milioane de euro pentru energie electrică primită de un bărbat din Vrancea
Inovație pentru facturi mai mici la energie la Politehnica București
Metodă inedită pentru reducerea costurilor la energie electrică
Cum se vor calcula noile tarife la energie
Zilnic, peste 40% dintre români obișnuiesc să ia micul dejun în drum spre serviciu, arată un studiu recent. Pentru ei, prima oprire e mereu la patiserie, deși covrigul nu mai costă de mult 1 leu, iar merdeneaua costă 5 lei, dublu față de cât costa în urmă cu un an.
Proprietarii patiseriilor recunosc că s-a ajuns în această situație din cauza facturilor crescute la energie electrică.
Cristian Chițu, proprietar patiserie: În luna decembrie am achitat o factură la energie electrică de 28 de mii de lei. În aceeași perioadă a anului precedent factura a fost de 12 mii de lei. Am fost obligați, din păcate, să majorăm prețurile produselor de la 1 ianuarie, astfel încât să putem suporta pierderile generate de mărirea de prețuri la materia primă și la energia electrică.
România a avut în 2021 cea mai mare producţie de grâu din ultimii 14 ani - 11 milioane de tone. Făina s-a scumpit însă cu peste 10%, energia electrică cu aproape 15 procente, iar gazele cu peste 51%.
Cristian Chițu, proprietar patiserie: Anul trecut am reușit să suport mărirea de prețuri din profit, dar neavând o predictibilitate în această zonă și neavând o previziune directă pe bugetul din 2022, la 1 ianuarie am fost obligat să măresc prețurile la majoritatea produselor.
Chiar și în perioadă de criză, afacerile cu produse de patiserie s-au dovedit cele mai rezistente în ultimii doi ani. Numărul de simigerii a crescut de 6 ori în 10 ani. Cele mai multe covrigării, după București, sunt în județele Argeș și Arad. În Capitală, anul trecut au fost deschise peste 70 de unităţi noi, în pofida pandemiei de COVID-19.
Avantajul lor este că produsele se vând tot timpul anului, amplasarea locaţiei într-un loc cât de cât circulat înlocuieşte investiţiile în marketing şi publicitate, iar preţul lor foarte mic atrage şi un număr mare de clienţi.
Editor : I.C
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News