Un cartier din București, fără apă caldă și căldură de 3 luni. RADET: Din fericire executăm lucrările acum, din păcate tot acum
Cartierul Aviației pare să fie cel mai lovit din cauza lucrărilor RADET. Sunt 10.000 de oameni care nu au nici apă caldă și nici căldură. Alexandru Burghiu, administrator special RADET, a explicat la Digi24 ce lucrări se execută în acest moment, unde este întreruptă furnizarea cu apă caldă ori căldură și când ar putea fi remediate problemele.
Pe site-ul RADET, instituția nu mai anunță la rubricile aferente unde sunt avariile și funcționarea sub parametri, în loc apare anunțul următor: „RADET Bucureşti vă anunţă că astăzi 31.10.2019, nu sunt avarii la reţeaua de distribuţie a energiei termice”.
VIDEO: Incendiu puternic la Piața Matache din București
Bătaie între jandarmi într-un restaurant din București. Unul dintre ei a ajuns în comă la spital
Accident grav pe un șantier din Capitală. O placă de beton a căzut peste un utilaj în care ar fi o persoană
Care sunt cele mai „instagramabile” locuri din București, anul acesta de Crăciun
Căldură pe datorie, în Constanța. Societatea de termoficare face un împrumut bancar
„Exagerat de scumpe”. Cartierele din România cu cele mai mari costuri ale vieții
400.000 de dolari falși, schimbați la bancomate. Falsificatori de bani, vizați de percheziții în București și Giurgiu
Înotători lăsați fără bazin, după ce căldură și apa caldă au fost sistate din cauza unor datorii de sute de mii de lei
Doi nevăzători, agresați într-o biserică din București, după ce au intrat cu câinii ghizi. „Ne-au amenințat că ne taie picioarele”
„Fără apă caldă în Aviației de trei luni de zile, livrarea se face periodic, o zi da, trei nu, nu se anunță orele de furnizare și nici zilele. În ceea ce privește căldura, începând de alaltăieri seară a început să se livreze agent termic. Ieri dimineață erau călduțe, dar de aseară s-a sistat și apa caldă și căldura din cauza unei avarii. 10.000 de oameni tremură de frig sau încălzesc apa la ibric și fierbator”, a spus Eugen Berceanu, administrator de blocuri în București.
Despre această situație, administratorul special al RADET a spus că zona Aviației este alimentată din CET Sud, aflat la aproape 8 kilometri.
„În condiții normale și acum mulți ani de zile, cartierul Aviației era alimentat de la CET Pipera, care a dispărut prin grija autorităţilor locale de la acea vreme. Dintr-un cartier aflat la câteva sute de metri de producere suntem nevoiți să alimentăm de la 8 kilometri”, a adăugat Alexandru Burghiu.
„Caracterul deosebit, în sensul negativ, al acestui fenomen este generat și de anumite lucrări pe care le realizăm pe această magistrală, respectiv lucrarea din zona Nae Caranfil și lucrarea din zona Iancu de Hunedoara. Acestea sunt lucrări de o amploare foarte mare, înlocuim 1,2 kilometri de magistrală tocmai pentru a nu avea probleme în sezonul rece în cartierul Aviației. Fără aceste lucrări ne era imposibil să garantăm că vom putea furniza agentul termic în perioada următoare. Tocmai de aceea am luat această decizie și, începând de astă vară, am început să lucrăm. Cartierul fiind capăt de rețea, atunci când orele de consum maxim, respectiv seara după orele 20:30, există acest consum apa nu mai ajunge acolo. Înțelegem neplăcerile, dar aceste lucrări trebuiau executate acum 30 de ani de zile. Din fericire le executăm acum, din păcate le executăm tot acum”, a precizat el.
Burghiu a menționat că lucrarea care ridică cele mai mari probleme este cea de pe Bulevardul Iancu de Hunedoara, la care au început să lucreze în luna iulie: „Aceasta avea un termen mai scurt însă, odată ce am intrat în subteran, în urma expertizei s-a constatat că e nevoie să înlocuim o cantitate mai mare de țeavă față de cât era planificat”.
Când promite RADET că vor fi apă caldă și căldură în cartierul Aviației
„Țeava este afectată și dincolo de unde presupuneam, ca să intrăm în subteran era nevoie să oprim rețeaua. Nimeni nu îndrăznea să intre pentru că este o vechime de peste 50 de ani”, a completat el.
Administratorul special al RADET a adăugat că „ce le pot promite este că până la jumătatea lunii noiembrie lucrarea de la Iancu de Hunedoara va fi finalizată, astfel încât alimentarea cartierului Aviației să fie făcută din CET Grozăvești, foarte aproape, și din momentul ăla nu vom mai avea probleme”. „Astfel de lucrări nu s-au mai realizat în ultimii 10 ani în București”, a subliniat acesta.
În ceea ce privește celelalte zone, Alexandru Burghiu a atras atenția că se vor executa lucrări în cel puțin următorii 5 ani pentru repararea problemelor din sistemul de 4.000 de kilometri.
„Nu există alte puncte nevralgice, cu excepția cartierului Aviației, în momentul de față (...) unde situația se va îmbunătăți de la zi la zi. (...) Sunt probleme punctuale care sunt rezolvate imediat ce le constatăm, astfel încât să eliminăm aceste neplăceri”, a spus Burghiu.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News