CE intervine în scandalul facturilor la energie și cere ca românii să fie informați mai bine
Comisia Europeană cere Autorității Naționale de Reglementare în Energie să inormeze mai bine românii cu privire la liberalizarea pieței, potrivit informațiilor Digi24.
Câciu explicații despre posibila pierdere temporară a 1,1 miliarde euro din PNRR
Comisia Europeană cere României să renunțe la plafonarea prețurilor la energie și gaze
Un expert explică de ce România a ajuns să ceară CE prețuri corecte la energie
Victor Negrescu: Nominalizarea mea pentru funcția de comisar european ar fi primită pozitiv de Bruxelles
Cât va mai dura tranziția ora de vară – ora de iarnă?
Cornel Dinicu a depus plângere penală după incendiul de la Ferma Dacilor
Vălean, despre o posibilă dată de aderare a Ucrainei și R. Moldova la UE
Românii care nu-și pun repartitoare până în 31 decembrie riscă amenzi de până la 1.000 de lei
Klaus Iohannis, după ridicarea MCV: Este o zi frumoasă. România e un stat cu o justiție funcțională. Eforturile nu au fost în zadar
Comisia Europeană a cerut ANRE, într-un mesaj transmis la finalul lunii trecute, să facă o mai bună informare a românilor cu privire la dreptul lor de a alege alți furnizori de energie, începând cu ianuarie 2021, cât și cu privire la eliminarea tuturor piedicilor în calea schimbării contractelor pentru furnizarea de energie electrică.
De asemenea, potrivit Comisiei Europene, comparatoarele de prețuri care le sunt puse la dispoziție românilor trebuie să fie cât mai explicite.
ANRE este instituția responsabilă cu gestionarea procesului de liberalizare a pieței de energie.
Începând cu 1 ianuarie 2021, românii își pot alege alți furnizori de energie, în baza celei mai bune oferte de preț, dar mulți dintre ei nu au știut că prețurile de care beneficiau până la sfârșitul anului trecut nu mai erau în vigoare.
ANRE a dat până la urmă un ordin care să rezolve problema creată de cozile formate la sediile furnizorilor de oamenii care au mers să se intereseze de contracte. Autoritatea a pus la dispoziția românilor abia pe 7 ianuarie un call center la care oamenii să se informeze cu privire la contractele lor și ce trebuie să facă după liberalizarea pieței.
În prezent, există comparatore de prețuri atât pe site-ul ANRE, cât și pe site-ul Consiliului Concurenței. Comisia Europeană vrea ca informațiile să fie transpuse cât mai pe limbajul oamenilor, care să înțeleagă că au dreptul de a-și schimba furnizorul, dacă doresc acest lucru, nu doar de a trece pe piața liberă, rămânând însă la același furnizor.
Editor : Monica Bonea
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News