Live

Franța nu este de acord cu propunerea CE de a elimina mașinile poluante din 2035

Data actualizării: Data publicării:
România și încă șapte țări din UE se opun renunțării din 2035 la mașini cu motoare pe benzină și motorină. Foto: Getty Images

Franţa se opune intenţiei Uniunii Europene de a elimina automobilele echipate cu motoare pe combustie internă din 2035, susţinând o poziţie mai îngăduitoare. Guvernul francez dorește eliminarea acestor automobile abia de la finele deceniului următor şi de asemenea mai mult timp pentru modelele hibride, transmite Bloomberg.

Comisia Europeană intenţionează să ceară ca emisiile automobilelor să scadă cu 65% începând din 2030 şi să fie reduse la zero din 2035.

Guvernul de la Paris susţine o ţintă pentru reducerea emisiilor automobilelor cu 55% până în 2030 iar modelele hibride să poată rămâne pe piaţă o perioadă mai mare de timp, a declarat, luni, pentru Bloomberg, un oficial din cadrul biroului preşedintelui Franţei, Emmanuel Macron.

Aceste comentarii vin după ce Macron s-a întâlnit cu mai mulţi directori de top de la o serie de producători auto, precum Stellantis NV şi Renault SA, precum şi cu reprezentanţii sindicali pentru a discuta tranziţia la vehiculele electrice. Oficialul, care a dorit să îşi păstreze anonimatul, a mai spus că Franţa analizează posibilitatea de a oferi un nou sprijin pentru a ajuta industria auto să se adapteze la noua tehnologie.

Poziţia Franţei semnalează că ar putea exista o dispută în interiorul UE cu privire la noile ţinte climatice şi cum vor afecta acestea industria auto, transmite Agerpres.

Interzicerea automobilelor cu combustie internă din 2035 face parte dintr-un plan ambiţios destinat să alinieze economia europeană cu noile obiective climatice mai ambiţioase. De asemenea, ar putea însemna o eliminare mai rapidă a modelelor hibride decât se aşteaptă unii directori din industria auto şi lideri sindicali.

"Ştim că nu există alte opţiune decât trecerea la automobilele electrice. Ceea ce este important este să ne pregătim în avans", a spus Jean-Marie Robert, reprezentant al confederaţiei sindicale CFDT, care a participat la întâlnirea cu Emmanuel Macron.

Eliminarea motoarelor pe combustie internă ar putea duce la pierderea a 100.000 de locuri de muncă în Franța

La Plateforme Automobile, principul organism de lobby al industriei auto din Franţa, estimează că până la mijlocul acestui deceniu vor fi necesare investiţii de aproximativ 17,5 miliarde de euro pentru dezvoltarea de baterii, staţii de încărcare, hidrogen şi servicii conexe.

De asemenea, eliminare motoarelor pe combustie internă ar putea conduce la pierderea a a aproximativ 100.000 de locuri de muncă în Franţa până în 2035 şi închiderea mai multor uzine, susţine La Plateforme Automobile. În prezent industria asigură aproximativ 190.000 de locuri de muncă directe.

Producţia de automobile electrice şi vehicule pe bază de celule de combustibil necesită mai puţină forţă de muncă comparativ cu vehiculele hibride şi motoare diesel. Însă Franţa este în urma altor ţări precum Germania, Japonia şi SUA când vine vorba de numărul de roboţi utilizaţi de industria auto iar muncitorii francezi sunt mai scumpi decât cei din ţările din estul şi sudul Europei.

Editor : A.C.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

”România părea că e Andorra”. A văzut tragerea la sorți din Liga Națiunilor și nu s-a abținut: ”Acolo îi e locul”

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Șefa Comisiei Europene, după acordul COP29: „UE va continua să îşi concentreze sprijinul asupra celor mai vulnerabili”

Cum arată viața în cel mai poluat oraș din lume: „Parcă ar fi chili în ochii mei”

Macron i-a numit „complet idioţi” pe liderii unei ţări, declanșând un conflict diplomatic. De la ce a pornit scandalul

CE aprobă schema de ajutoare de stat a României pentru sprijinirea întreprinderilor mari consumatoare de energie

Partenerii noștri