Destinația turistică pentru care se „bat” românii și rușii
Bulgaria este o destinaţie turistică atractivă şi este bine poziţionată în regiune, arată rezultatele unui studiu realizat de Gallup International pe cinci pieţe importante pentru sectorul bulgar al turismului: Germania, Marea Britanie, Rusia, România şi Serbia, informează agenţia de presă Focus, potrivit Agerpres.
Bulgaria este cea mai importantă destinaţie pentru turiştii din România (71%) şi Rusia (66%), dar este apreciată şi de cei din Germania, Marea Britanie şi Serbia.
Aproximativ 57% dintre adulţii care au răspuns la acest studiu au declarat că Bulgaria este o destinaţie turistică atractivă.
Comparativ cu alte ţări din regiune, Bulgaria este foarte aproape de ţări cu tradiţie în sectorul turismului: Croaţia (văzută de 62% din respondenţi ca atractivă) şi Turcia (63%).
În regiune, cea mai importantă destinaţie turistică rămâne Grecia (81%), în timp ce România şi Serbia, cu 46% şi, respectiv, 43%, sunt mult în urma Turciei, Croaţiei şi Bulgariei.
În medie, Bulgaria a fost vizitată de aproximativ 22% dintre respondenţii din Germania, Marea Britanie, Rusia, România şi Serbia, cel mai mult de către români (47% din adulţii care au răspuns la acest studiu, sau aproape 10 milioane de persoane).
Ruşii, românii şi britanicii s-au declarat cei mai încântaţi de vizitele lor în Bulgaria.
Conform Gallup International, sectorul bulgar al turismului ar trebui să investească în reclamă şi marketing pentru a-şi dezvolta potenţialul.
Ministrul Turismului, Nikolina Angelkova, a declarat recent: „Sperăm să avem şase milioane de turişti străini în această vară, în perioada iunie-septembrie. Anul trecut am avut 5,3 milioane de vizitatori străini. Tendinţa este pozitivă şi solidă".
Autorităţile de la Sofia vor să atragă zece milioane de turişti străini, un obiectiv pe deplin realizabil, susţine ministrul Turismului.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News