Live

Directorul ANPC, despre cluburile "de fiţe": Au fost situaţii când am descoperit în bucătărie lucruri şocante

Data publicării:

Condiţiile din bucătăriile cluburilor "de fiţe" trebuie să fie la standarde foarte ridicate, însă, uneori, controalele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) au descoperit lucruri şocante în aceste locuri, a declarat directorul general al instituţiei, Paul Anghel, într-un dialog cu membrii Clubului Oamenilor de Afaceri Liberali.

Unul dintre patronii liberali prezenţi la eveniment a catalogat drept abuzivă măsura adoptată joia trecută de inspectorii ANPC privind oprirea temporară a activităţii a două cluburi din Mamaia - Breeze și Fratelli - , argumentând că, pe baza aceloraşi standarde aplicate de ANPC, cherhanalele de pe plaja Corbu "ar trebui arse din temelii".

În replică, directorul general al ANPC a apărat măsura opririi temporare a activităţii celor două cluburi, argumentând că acest tip de sancţiune este printre cele mai blânde posibile.

El a apreciat că cluburile "de fiţe" trebuie să aplice în bucătăriile proprii standarde de calitate foarte ridicate, însă inspectorii ANPC au descoperit multe nereguli la cele două cluburi din Mamaia, ca şi în cluburi din Bucureşti.

"Din perspectiva a ceea ce se întâmplă în spate, în bucătărie, am aşteptarea ca în momentul în care e un club de fiţe şi ceea ce se întâmplă în bucătărie să fie la nişte standarde foarte ridicate.

Din nefericire, există situaţii şi aici în Bucureşti şi acolo (pe litoral, n.r.), la cluburile de fiţe, existau produse aflate în afara datei-limită de consum, cu data durabilităţii minimale expirate, existau produse neetichetate, existau produse cu modificări organoleptice, marea majoritate a preparatelor din carne erau congelate, decongelate şi recongelate şi aşa mai departe. În momentul în care se oferă clienţilor, sigur că arată bine, dar ce e în spate trebuie verificat. E foarte simplu să zicem că am mâncat acolo şi e foarte frumos, e foarte bine. Şi eu am mâncat în foarte multe locuri, a fost foarte bine şi după aia, când colegii mei s-au dus acolo, au descoperit anumite lucruri de care cu toţii ne-am şocat şi ni s-a părut că sunt nelalocul lor.

Deci, din această perspectivă, abordarea (la Fratelli şi Breeze, n.r.) cred că a fost mai mult decât umană, mai mult decât în ideea de prevenţie şi consiliere şi mai puţin de abuz, aşa cum dumneavoastră aţi pronunţat", i-a răspuns Anghel antreprenorului liberal.

Acesta a susţinut că acele nereguli care pun în pericol sănătatea sau viaţa consumatorilor nu pot fi încadrate în Legea prevenţiei - care ar permite firmei verificate să evite sancţiunile aspre, scrie Agerpres.

Redactare Georgiana Marina

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Perioada Sărbătorilor aglomerează aeroporturile. Care sunt drepturile pasagerilor în cazul unui zbor anulat sau care are întârziere

„Consumatorii ar trebui să fie atenți la produsele cu prețuri foarte mici”. Recomandările ANPC pentru cadourile de Crăciun

Avertismentul ANPC pentru românii care călătoresc cu avionul de sărbători: Feriţi-vă de taxele ascunse la bilete

VIDEO. Se introduc noi reguli legate de hrana elevilor în școli, pentru a preveni unele boli în rândul copiilor și adolescenților

Partenerii noștri