Live

TAROM a început restructurarea: Vor rămâne aproape jumătate de angajați faţă de 2017

Data publicării:
Incident la bordul unui avion TAROM, care avea 76 de pasageri la bord. Copilotului i s-a făcut rău înainte de aterizare.

Compania Naţională TAROM a demarat astăzi programul de restructurare prin care va ajunge la un total de 1.316 salariaţi, potrivit unor surse apropiate companiei citate de Ziarul Financiar, informează Mediafax.

Compania trebuie să renunţe la circa 80 de angajaţi. Potrivit unui document intern, iniţial erau vizate 214 angajaţi, în martie, când a fost depus planul la Comisia Europeană, însă dintre aceştia o parte au ales să plece.

Pentru comparaţie, TAROM avea în 2017 circa 2.500 de angajaţi, număr care a scăzut treptat – 1.900 de angajaţi în 2019 şi 1.600 la începutul acestui an.

Începând cu luna iunie a acestui an TAROM are un nou director general, Cătălin Radu Prunariu, care lucrează de 12 ani în cadrul operatorului aerian, inclusiv ca pilot, ultima funcţie deţinută fiind cea de director operaţiuni zbor. Cătălin Prunariu îşi propune să implementeze un model de operare eficient, prin adaptarea rolului companiei pe piaţa de transport aerian, atât la nivel naţional, cât şi european, în scopul asigurării profitabilităţii şi a stabilităţii pe termen lung.

Noul manager preia conducerea într-o perioadă dificilă pentru industria aeronautică şi pentru TAROM, companie care se confruntă cu probleme financiare serioase.

Din 2008, TAROM a acumulat pierderi de peste 1,8 miliarde de lei

Sectorul transportului aerian de pasageri a înregistrat o scădere semnificativă în 2020, de peste 60% faţă de anii anteriori, generând pierderi însemnate pentru operatorii din acest sector.

Potrivit unui comunicat anterior al TAROM, într-un context de piaţă extrem de dificil, redresarea companiei într-un termen scurt a devenit critică, fiind necesar ca măsurile de reducere de costuri implementate deja în perioada de lockdown (şomaj tehnic pentru categoriile de personal cu activitate redusă, desfiinţarea mai multor agenţii interne şi externe, implementarea unui program de plecări voluntare, reducerea cheltuielilor de operare, conservarea aeronavelor la sol) să fie dublate de măsuri cu impact pe termen mediu şi lung.

Din 2008, TAROM a acumulat pierderi de peste 1,8 miliarde de lei, iar anul trecut, potrivit unor estimări a putea avea un minus de peste 315 milioane de lei (circa 65 de milioane de euro), la rivalitate cu pierderile enorme din 2010, când firma a avut pierderi de 332 de milioane de lei.

Editor : Liviu Cojan

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

45 de milioane de vizualizări: ”o imagine cât o mie de cuvinte” cu soția lui Conor Mcgregor, după ce a fost condamnat pentru viol

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

VIDEO. TAROM a scos din serviciu patru aeronave A318. Două sunt tăiate în fața hangarului de la Otopeni

România, codașă la numărul de contracte de muncă part-time. De ce le ocolesc firmele. Explicațiile specialiștilor

Teama de concediere, marea frică a angajaților români. Studiu: Șeful, principalul stres la serviciu

Control ITM la Arena Națională: peste 600 de angajați munceau ilegal. Amenda primită

Partenerii noștri