Live

Sechestrarea camioanelor românești, adevărat fenomen în Belgia și Franța. Confiscate cu zecile

Data actualizării: Data publicării:
Foto: Guliver/GettyImages

Pe motiv că practică un așa zis dumping social și că refuză să își cazeze la hotel conducătorii auto, patronii români au început să se trezească cu TIR-urile sechestrate de către autoritățile franceze și cele belgiene. Este vorba de o luptă foarte dură pentru piață, spun transportatorii români.

SUFA, ISRAEL - JUNE 01: An Israeli trucker walks past heavy-goods vehicles parked on the road-side as Israeli farmers block the road to vehicles carrying food and supplies to the Gaza Strip during their protest Palestinian rocket attacks against their communities that border the Hamas-run territory, on June 1, 2008 near the Sufa crossing into Gaza in southern Israel. Dozens of trucks carrying fresh produce and other supplies were left standing in the summer heat as local Israeli farmers declared they would not let the trucks deliver their loads as long as militants in the Gaza Strip continue to bombard their homes with mortars and Qassam rockets. (Photo by David Silverman/Getty Images)

Sechestrarea abuzivă a camioanelor autohtone pe teritoriul unor state precum Belgia sau Franţa a devenit un adevărat fenomen, au declarat joi oficiali ai Federației Operatorilor Români de Transport (FORT) într-un comunicat de presă.

Numai la nivelul membrilor FORT trei firme de transport au acumulat pierderi de peste 35 milioane de euro, având sechestrate nu mai puţin de 26 de camioane.

Motivul invocat de autorităţile de control este aşa numitul “dumping social” însă în fapt abuzurile au un alt argument, legat în principal de dorinta acestor ţări de a proteja capitalul autohton în fată mult mai competitivilor transportatori români.

Federaţia Operatorilor Români de Transport a transmis un memoriu către Comisia Europeană, cu speranţa că, la nivelul acesteia, subiectul urmează să fie dezbătut şi tratat cu seriozitatea cuvenită.

Transportatorii acuză ministrul Transporturilor, Lucian Șova că s-ar găsi într-un soi de „somn de veci” în aceasta privință și că autoritățile noastre dau dovadă de nepăsare.

În pofida celor semnalate de patronatele din transporturi se pare că viața șoferilor români din transporturile de marfă nu este ușoară. Vezi aici un reportaj Digi24 pe această temă.

Deseori șoferii români de TIR-uri sunt angajați de firme din vestul Europei însă sunt plătiți cu salariile din est, aceștia fiind considerați delegați, nu detașați la firmele din vest.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Țiriac a plătit 7.500.000 € și vrea să fugă de tot într-o destinație total surprinzătoare, după ce și-a donat toată averea

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Statele pentru care măsura suspendării zborurilor a rămas în vigoare. Lucian Bode: Lista se va actualiza săptămânal

Lucian Șova îi răspunde Corinei Crețu: Ipocrizie/nepricepere! Te numești Corina Crețu „habarnam”

Reacția reprezentantului transportatorilor după jignirile unui viceprimar PSD: E bine să nu te bagi unde nu-ți fierbe oala

Klaus Iohannis a semnat revocarea miniștrilor Lucian Șova și Paul Stănescu

Partenerii noștri