Record pentru Digi Communications N.V.: Compania a depășit pragul simbolic de 1 miliard de euro venituri consolidate în 2018
Veniturile consolidate ale Digi Communications N.V., compania mamă a RCS & RDS S.A., au depășit, în 2018, pragul de 1 miliard EUR, potrivit rezultatelor financiare anuale preliminare neauditate date publicității joi, 14 februarie 2019. Compania a înregistrat anul trecut o creștere a veniturilor cu 13,3%, în raport cu 2017, de la 916,5 milioane EUR la 1.038,1 milioane EUR.
EBITDA ajustată a fost de 324,6 milioane EUR, inclusiv rezultatele consolidate ale Invitel* (Ungaria), în creștere cu 12,9% față de aceeași perioadă a anului 2017 (287,5 milioane EUR la 31 decembrie 2017).
VENITURI CONSOLIDATE MAI MARI CU 13,3 %
-
1.038,1 milioane EUR venituri consolidate grup în 2018, în creștere cu 13,3 % față de 31 decembrie 2017
-
14,9 milioane unități generatoare de venit (RGU), considerând toate serviciile grupului (+ 12% la 31 decembrie 2018 față de 31 decembrie 2017)
-
324,6 milioane EUR EBITDA ajustată, la nivelul anului 2018, în creștere cu 12,9% față de aceeași perioadă a anului 2017
În total, pe cele patru piețe, grupul înregistrează o creștere a unităților generatoare de venituri (RGU) de peste 1,7 milioane, inclusiv unitățile generatoare de venit ale Invitel (Ungaria). Astfel, în 12 luni, compania a atins pragul de 14,9 milioane RGU (decembrie 2018), față de 13 milioane RGU, cât înregistra la 31 decembrie 2017.
Principalele segmente de activitate au înregistrat, la nivelul grupului, următoarele evoluții :
-
serviciile de pay-tv**: + 9%, de la 4,4 milioane RGU la 4,8 milioane RGU, la 31 decembrie 2018;
-
serviciile de internet fix: +17,8%, de la 2,8 milioane RGU la 3,3 milioane RGU;
-
serviciile de telefonie fixă: +18,8% de la 1,6 milioane RGU la 1,9 milioane RGU;
-
serviciile de telefonie mobilă: +11,1% de la 4,5 milioane RGU la 5 milioane RGU.
EVOLUȚII PE FIECARE PIAȚĂ
În România, grupul a raportat creșteri pe segmentul serviciilor de cablu și internet fix, cu un progres de 5,6% al RGU aferent serviciilor de pay-tv (3,8 milioane RGU, la 31 decembrie 2018, față de 3,6 milioane RGU, la 31 decembrie 2017) și, respectiv, de 8,7% a RGU aferente serviciilor de internet fix (2,5 milioane RGU, la 31 decembrie 2018 față de 2,3 milioane RGU, pentru perioada similară a anului anterior).
Creșterea constantă a cotei de piață pentru principalele linii de business a fost susținută de investiția constantă în dezvoltarea infrastructurii de fibră optică și de grija față de relația cu clienții.
În Ungaria, unitățile generatoare de venituri pentru segmentul de servicii de televiziune prin cablu ale filialei Digi (inclusiv Invitel) s-au majorat până la 0,7 milioane unități. Pe segmentul serviciilor de internet fix, Digi înregistra 0,7 milioane RGU, la 31 decembrie 2017, în timp ce pe segmentul serviciilor de telefonie fixă 0,7 milioane RGU. Și în această țară, Digi continuă procesul de extindere a rețelei sale de fibră optică. Pentru anul în curs, unul dintre proiectele importante pentru această piață o constituie lansarea cu succes a serviciilor de telefonie mobilă.
Spania și Italia au înregistrat o creștere importantă, de 36%, a numărului de abonați, ajungând de la 1,1 milioane RGU, la 31 decembrie 2017, la 1,5 milioane RGU, la 31 decembrie 2018. Digi Spania s-a poziționat ca lider al pieței MVNO (operator virtual de servicii de telefonie mobilă), pe parcursul anului trecut. Ultima lună a trimestrului III a marcat și lansarea serviciilor fixe pe piața spaniolă. Evoluția operatorului de comunicații pe piața spaniolă a fost remarcată inclusiv de presa spaniolă care urmărește, de câteva luni, progresele Digi Spania, atât la nivel de diversitate și accesibilitate a ofertelor, cât și sub raportul creșterii numărului de abonați (Cinco Dias/El Pais, El Expansion). Pe cele două piețe europene mature, Digi Communications se adresează atât diasporei românești, cât și clienților locali.
O CONDUITĂ FINANCIARĂ RESPONSABILĂ ȘI INVESTIȚII DURABILE
În ceea ce privește politica de investiții, compania a continuat să dezvolte noi proiecte și adopte tehnologii de ultimă oră, în special în domeniul infrastructurii, în România și Ungaria, alocând, anul trecut, un CAPEX de 279,3 milioane EUR.
În același timp, compania a continuat să adopte o politică prudentă de îndatorare, cu un nivel al îndatorării raportat la EBITDA inferior celui al operatorilor de cablu din Europa. Digi Communications a afișat pe parcursul anului 2018 un multiplu de îndatorare de 2.8x, în timp ce competitorii europeni se situează în intervalul 3.5x - 5.5x. În industrie, gradul de îndatorare se calculează prin raportarea datoriilor financiare la EBITDA. Acesta este indicatorul relevant, urmărit de companiile din industrie și de finanțatori. Principiul de bază a fost tot timpul satisfacerea nevoilor de creștere accelerată a companiei, prioritizând proiectele cu cea mai mare valoare adaugată și respectând limitele de îndatorare asumate față de finanțatori. Raportul preliminar este disponibil aici.
Serghei Bulgac, CEO Digi Communications: „Avem toate atu-urile pentru a duce mai departe viziunea noastră de business”
Serghei Bulgac, CEO Digi Communications: „Am încheiat anul cu cel mai important record al companiei – am depășit pragul simbolic de 1 miliard de euro venituri. În cei peste 25 de ani de activitate, crescând organic, pas cu pas, compania noastră a ajuns la un nivel de maturitate și relevanță pe piață de care suntem mândri. Este rezultatul investițiilor constante în tehnologie, infrastructură și în oameni.
Votul de încredere dat de piața de capital și de investitorii instituționali odată cu succesul recentei emisiuni de obligațiuni suplimentare, pe bursa de la Dublin, este încă o dovadă că grupul nostru este pe o traiectorie bună. Am făcut pionierat nu doar în tehnologie și telecomunicații, ci și pe piața de capital. Digi a atras peste 1 miliard EUR prin emisiunile de obligațiuni pe piețele internaționale, din 2013 până în prezent. Este o reușită pentru o companie pornită din România, ca o inițiativă antreprenorială, într-un domeniu foarte dinamic și competitiv.
Clienții ne apreciază calitatea serviciilor, indiferent că sunt în România, Ungaria, Spania sau Italia, investitorii cred în proiectele și planurile noastre pe termen mediu și lung, angajații ne susțin prin creșterea performanțelor lor. Avem toate atu-urile pentru a duce mai departe viziunea noastră de business”.
Despre Grupul Digi Communications
Digi Communications NV este compania mamă a operatorului de comunicații electronice, RCS & RDS, liderul pieței de internet, pay-tv și servicii convergente, în România, cu operațiuni și în Ungaria, Spania și Italia. Înființată în urmă cu peste 25 de ani, compania deține aproape în integralitate cea mai modernă (state of the art) și mai extinsă rețea de fibră optică din regiune.
Digi aduce pe piață cele mai accesibile servicii de comunicații electronice, atât în domeniul comunicațiilor fixe, cât și al celor mobile. Acest avantaj competitiv s-a transformat, în timp, într-un beneficiu pentru milioane de clienți, care au dobândit, astfel, un acces mai rapid și mai puțin costisitor la servicii de cea mai bună calitate. În România, Grupul Digi este, în prezent, cel mai mare angajator privat din mediul antreprenorial local, cu aproximativ 13.000 de angajați (15.000 pe toate piețele unde desfășoară operațiuni).
În oferta de conținuturi trans-media a grupului Digi figurează televiziunile Digi 24, DigiSport 1, 2, 3, 4, FilmNow, Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, primul post Ultra HD din România, Digi 4K, posturile Digi FM, ProFM, Dance FM, Chill FM și platformele de comunicare online reunite sub DigiOnline.
Note:
⃰ Invitel, companie din Ungaria, unde grupul deține pachetul majoritar de acțiuni, de la 30 mai 2018.
** Cumulat RGU pe segmentul televiziune prin cablu și segmentul televiziune prin satelit – DTH.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News