Live

(P) Cum a reușit Beko să ajungă de pe locul 23 pe 3 în Spania, după ce s-a asociat cu FC Barcelona

Data actualizării: Data publicării:
Foto: Guliver/GettyImages

Beko, marca de electrocasnice turcească, aparținând grupului Arcelik ( care deține, printre altele, și Arctic) a reușit, prin asocierea cu brandul clubului FC Barcelona, să ajungă de pe locul 23 în topul vânzărilor de electrocasnice în Spania până pe locul 3! Dovada că asocierea imaginii cu unul dintre cele mai mari cluburi din lume aduce beneficii uriașe.

Frigider Beko - oferte (LINK)

În 2014, Beko a semnat pentru prima dată contractul de sponsorizare cu Barcelona, angajându-se să plătească 40 de milioane de euro în patru ani pentru privilegiul de a-și imprima numele pe mânecile tricourilor jucătorilor catalani. În 2018, cele două entități au renegociat contractul, pentru alți trei ani, ajungându-se la o sumă de 71 de milioane de euro.

Cum a funcționat parteneriatul? Cum nu se poate mai bine. Grație notorietății clubului blaugrana, Beko (despre care 50% din spanioli nu știau ce vând) a ajuns pe locul 3 în Spania la capitolul vânzări de electrocasnice. Cota de piață a crescut de la 1,7% până la 7%, iar vânzările au ajuns la 130 de milioane de euro anual numai în Spania. Planurile turcilor sunt mari, însă, care vor ca până în 2023 să-și dubleze încasările și să ajungă la o cotă de piață de două cifre.

Frigider Beko - oferte

„Strategia noastră a fost mereu să facem accesibil maselor o tehnologie care, în mod normal, se vinde la prețuri mari. Ne respectăm clienții și ne asigurăm că facem un produs în care să poată avea încredere. Îi dăm clientului un produs rezistent, de calitate, la un preț rezonabil. Beko este una dintre companiile cu cea mai mare creștere în Europa în ultimii ani și cred că mai e loc să creștem. Avem 18 fabrici în toată lumea, în curând vom avea 20, suntem o afacere globală și cheltuim mulți bani în investiții și dezvoltare”, a declarat directorul general al Arcelik, Hakan Bulgurlu, care a dezvăluit că Beko țintește și piața asiatică, deși centrul afacerii va rămâne Europa, unde sunt 50% din vănzările grupului.

Link oferte frigidere Beko

Beko a reușit să-și crească vânzările cu aproape 10% după primul an de sponsorizare a clubului Barcelona, iar în următorii ani creșterea a fost constantă. Notorietatea câștigată grație clubului catalan a fost înregistrată la nivel global, nu doar în Spania, vânzările grupului turc crescând exponențial peste tot.

Beko exportă 83% din producția realizată în România, în peste 85 de țări din toată lumea. Turcii de la Arcelik produc la fabrica Arctic din Găeşti doar frigidere şi congelatoare, însă pe piaţa locală vând şi alte electrocasnice sub branduri precum Beko sau Arctic, dar şi electronice sub brandul Grundig.

Frigider Beko - oferte (LINK)

Producătorul de electrocasnice a fost în 2018 pe poziţia 37 în topul celor mai mari exportatori din România, în coborîre cu trei locuri faţă de 2017.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Adrian Mutu a spus cum a cunoscut-o pe cea de-a treia sa soție! ”E o chestie intimă”. Ce a făcut a doua oară când a văzut-o

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

(P) Importanța monitorizării tensiunii arteriale pentru persoanele cardiace

(P) Află de ce merită să investești într-o mașină de spălat și într-un uscător de rufe

(P) Cum să-ți alegi un televizor între atâtea opțiuni și tehnologii noi?

(P) Ghid pentru alegerea oglinzilor de baie: Crearea unui spațiu personal și funcțional

Partenerii noștri