Live

Marii retaileri vor să primească energie la preţ plafonat

Data actualizării: Data publicării:
Foto: GettyImages

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România susţine declaraţiile şi opiniile apărute în spaţiul public, prin care se invocă necesitatea completării rapide a OUG 119/2022, potrivit unui comunicat.

Prevederile referitoare la plafonarea tarifelor la energia electrică pentru clienţii noncasnici se aplică, în forma actuală a textului Ordonanţei, întreprinderilor mici şi mijlocii, operatorilor economici din domeniul industriei alimentare, spitalelor, unităţilor de învăţământ, creşelor, furnizorilor de servicii sociale şi instituţiilor publice.

„Comercializarea produselor alimentare nu poate fi exclusă, nici direct prin reglementare, nici indirect prin interpretare, din sintagma «industria alimentară» - care nu are o definiţie clară în legislaţia naţională - deoarece asigură funcţionarea permanentă şi optimă a lanţului de aprovizionare către populaţie”, spun reprezentanţii lanţurilor de magazine.

Altfel, în condiţiile volatilităţii extreme a pieţei de energie electrică, s-ar putea profila riscul major al limitării severe sau chiar blocării capacităţii operaţionale a sectorului de retail de a răspunde, prompt şi eficient, în cazul apariţiei unor circumstanţe critice parţiale sau generale, au adăugat ei.

Aceştia au arătat că este obligatoriu ca depozitarea şi vânzarea produselor perisabile sau de origine animală să se încadreze în anumite rigori şi standarde de siguranţă alimentară şi sanitară, de la care nu se poate face rabat şi care impun păstrarea unor temperaturi controlate ce solicită un consum semnificativ de energie.

Aceeaşi abordare trebuie avută în vedere şi în cazul unor bunuri sau produse nealimentare, dar de primă necesitate sau importanţă vitală pentru populaţie, după cum a demonstrat experienţa situaţiilor întâlnite în timpul pandemiei.

„Apreciem că modificarea neîntârziată a OUG 119/2022 trebuie să cuprindă mecanisme suplimentare de garantare, în orice scenariu, a funcţionării sigure şi complete a lanţurilor de aprovizionare în vederea asigurării accesului consumatorilor, permanent şi la costuri cât mai accesibile, la produsele de bază şi de primă necesitate”, se mai arată în comunicatul remis Agerpres.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România - AMRCR - include următori membrii: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros.

AMRCR este membră a Confederaţiei Patronale „Concordia” şi a organizaţiei „EuroCommerce”.

Editor : Liviu Cojan

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

EXCLUSIV Început abrupt de emisiune: ”Florin ne-a cutremurat cu o veste”. Dezvăluirea făcută imediat, în direct

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Facturile la curent s-ar putea dubla după ridicarea plafonării de la 1 aprilie 2025. Ce explicații a oferit Sebastian Burduja

Ucrainenii se luptă contracronometru să repare rețeaua electrică distrusă de ruși. „Anticipăm o iarnă foarte grea”

Cuba, al treilea eşec major în restabilirea energiei. Milioane de oameni nu au electricitate

Comisia Europeană cere României să renunțe la plafonarea prețurilor la energie și gaze. Ce spune ministrul Burduja

Partenerii noștri