Live

Interviu: Tarom duce la „muzeu” ATR-urile cu elice. Flota, înlocuită integral

Data actualizării: Data publicării:
Niciun spital din ţară nu s-a încumetat să preia cazul tânărului rănit în explozia urmată de un incendiu, produsă la Piatra Neamţ. Tânătul a fost transferat în Belgia. FOTO: Digi24

Liniile aeriene naționale, Tarom, raportează creșterea traficului și a veniturilor în trimestrul al treilea, în condițiile în care compania aeriană continuă o strategie de extindere a flotei și a rutelor în vederea obținerii unei profitabilități.

Pentru acest trimestru, Tarom a transportat cu 21% mai mulți pasageri și a înregistrat o creștere de 23% a veniturilor față de perioada anterioară, a declarat directorul executiv Werner Wilhelm Wolff, într-un interviu acordat publicației Air Transport World (ATW).

Operatorul de stat a inregistrat o pierdere de 172 milioane RON (20 milioane dolari) in 2017, potrivit presei naționale.

Wolff a declarat pentru ATW că linia aeriană are o strategie de revenire la profitabilitate, dar nu a putut spune când s-ar întâmpla acest lucru.

"Este dificil să dai o estimare strictă. Există multe variabile, cum ar fi prețul combustibilului pentru aeronave care nu sunt sub controlul companiei noastre ", a spus el. "Cu toate acestea, putem spune că Tarom dezvoltă investiții importante începând cu anul 2018 și în următorii ani".

Planuri mari privind flota

Tarom a adăugat două aeronave Boeing 737-800NG (Nouă Generație) flotei sale în acest an. "Așa cum am afirmat anterior, așteptăm încă cinci noi avioane în următorii ani, plus o înlocuire a cel puțin 13 avioane pe care le folosim în prezent", a spus Wolff.

Compania aeriană a semnat un ordin pentru cinci 737 MAX 8-uri, evaluate la 586 milioane de dolari la prețurile de listă, la Expoziția Aeriană Farnborough din iulie.

Tarom intenționează să înlocuiască cele nouă ATR cu elice și patru Boeing 737-300. Flota curentă cuprinde patru Airbus A318s, două ATR - 42, șapte ATR - 72, patru 737-300, patru 737-700 și patru 737-800.

Operatorul de transport urmărește, de asemenea, o abordare diferită pentru hubul București - Otopeni.

"De exemplu, încercăm să folosim poziția transportatorului nostru pentru a acționa ca o poartă aeriană între Est și Vest. Tbilisi - Georgia, Odessa - Ucraina, Erevan - Armenia și Baku - Azerbaidjan sunt cele mai recente rute deschise ", a spus Wolff. "Cairo și Orientul Mijlociu sunt, de asemenea, în planurile de zbor de vară. Obiectivul nostru principal este traficul de conexiuni. "

Întrebat despre posibilitatea reluării zborurilor către SUA și Asia, Wolff a declarat că este "prea devreme să vorbim despre un anumit traseu pe distanțe lungi".

Wolff a minimizat speculațiile că Tarom intenționează să părăsească SkyTeam, remarcând că linia aeriană a semnat un nou contract cu alianța pe 14 noiembrie.

"Valorizăm toate parteneriatele noastre. A fi membru al unei alianțe este un factor important pentru compania noastră ", a spus el.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Cătălin Drulă: Flota TAROM va fi redusă în următorii ani. Zborurile charter pot fi o metodă bună de a face profit

Două tragedii aviatice, același tip de avion. Modelul Boeing 737 MAX 8, comandat și în România

După zece ani de pierderi, Tarom se bucură de profit. Plus de 21% la pasageri

Tarom cumpără 5 aeronave Boeing. Cât costă avioanele, la preț de listă

Partenerii noștri