Al doilea avion Boeing 737 MAX 8 prăbușit în numai șase luni
157 de oameni au murit, după ce aeronava în care se aflau s-a prăbuşit, în Etiopia. Avionul companiei Ethiopian Airlines, un Boeing 737 Max 8, se îndrepta spre capitala Kenyei, Nairobi, şi a dispărut de pe radar la şase minute după decolarea de pe aeroportul din Addis Abeba. Este al doilea avion Boeing 737 MAX 8 prăbuşit în ultimele şase luni. În octombrie 2018, un avion de pasageri s-a prăbuşit în mare, în Indonezia, la scurt timp după ce a decolat de pe aeroportul din Jakarta. 189 de pasageri şi membri ai echipajului erau la bord.
Potrivit datelor de pe website-ul de monitorizare a curselor aeriene Flightradar24, după decolare, avionul Boeing 737 MAX 8 a avut oscilaţii de viteză în urcare. Această aeronavă fusese livrată companiei Ethiopian Airlines în noiembrie anul trecut şi avea numai 1.200 de ore de zbor.
Pasageri din peste 30 de ţări se aflau la bordul avionului Boeing 737 MAX al companiei Ethiopian Airlines, care s-a prăbuşit duminică dimineaţă la scurt timp după decolarea de pe aeroportul din Addis Abeba, a anunţat directorul general al companiei aeriene, Tewolde Gebre Mariam.
Potrivit directorului general al companiei, pilotul a comunicat controlorului de trafic că are „dificultăţi” şi a cerut să revină pe aeroportul Bole din Addis Abeba. I s-a dat permisiunea să se întoarcă, dar avionul s-a prăbuşit la 62 de kilometri sud-est de Addis Abeba.
Avionul decolase la ora locală 08:38 şi avea ca destinaţie Nairobi (Kenya). Niciunul dintre cei 149 de pasageri şi opt membri ai echipajului nu au supravieţuit. Printre pasageri se numără pasageri din peste 30 de țări.
Avion Lion Air, prăbușit în octombrie 2018: 189 de morți
Este al doilea accident în care este implicat un avion de tipul Boeing 737 MAX, model de ultimă generaţie care a fost dat în exploatare în anul 2017, primul accident având loc anul trecut pe 29 octombrie, când un astfel de aparat al companiei indoneziene Lion Air s-a prăbuşit în Marea Java, toate cele 189 de persoane aflate la bord pierzându-şi viaţa.
Acest accident este încă în curs de investigare, iar ancheta se axează pe posibile semnale eronate transmise de un senzor, situaţie pentru care piloţii nu ar fi fost instruiţi.
În luna noiembrie, Boeing a transmis companiilor aeriene care au acest tip de avion în flotă proceduri revizuite pentru a-şi pregăti echipajele să facă faţă situaţiei cu care s-au confruntat piloţii avionului indonezian.
Agenţia indoneziană de securitate a transporturilor a anunțat, în noiembrie 2018, într-un raport preliminar, că aeronava companiei Lion Air nu ar fi trebuit să fie autorizat să zboare.
Avionul se îndrepta spre Pangkal Pinang și s-a prăbuşit în mare la aproximativ 11 minute de la decolarea de la Jakarta, pe 29 octombrie 2018.
„În timpul unui zbor de la Denpasar la Jakarta”, care l-a precedat pe cel cu deznodământ fatal, „aeronava avusese o problemă tehnică, dar pilotul a decis să continue zborul”, a spus Nurcahyo Utomo, responsabil al agenţiei. „În opinia noastră, avionul nu mai putea efectua zboruri şi nu ar fi trebuit să continue”, ci să se întoarcă la punctul de plecare din Denpasar, pe insula Bali, a adăugat el.
În penultimul său zbor, aeronava a trimis anumite „semnale” legate de posibile probleme tehnice, a spus unul dintre pasagerii zborului de duminică, 29 octombrie, de la Bali la Jakarta. Avionul a pierdut atunci, la un moment dat, altitudine atât de abrupt, încât unii dintre pasageri s-au panicat, iar alții au vomat din cauza turbulenței.
Acest raport publicat la o lună după prăbuşire nu dezvăluie cauzele accidentului - un raport final fiind aşteptat anul acesta - dar conţine informaţii privind stadiul investigaţiilor şi recomandări. Piloţii au încercat să redreseze aeronava de peste 24 de ori deoarece intrase în vrie, aparent cu un sistem automat cu senzori care primea însă informaţii eronate, potrivit informaţiilor din cutia neagră a avionului.
Sursa: Digi24, Agerpres
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News