Li se spune Z şi au în plan, voit sau nu, să scoată de pe piaţă marile branduri
Li se spune Z. S-au născut după 95 şi au în plan, voit sau nu, să scoată de pe piaţă multe branduri cândva în vogă. Grăbită, independentă şi încăpăţânată, generaţia Z înrolează peste două miliarde de tineri care au crescut odată cu internetul şi nu pot supravieţui fără el. Aşa că au mare putere de influenţă în ceea ce priveşte schimbarea comportamentului de consum.
Comerțul Kîrgîzstanului cu Germania a crescut cu 4.000%
Unde și cu cât vor crește salariile anul viitor
Cât câștigă angajații străini în România
Europenii devin tot mai săraci și cumpără mai puțină mâncare, pentru a face economie
Oamenii de afaceri propun o soluție pentru gaura de la buget
Bolojan: Am concediat la început de mandat 50% din colegi
Ciucă, despre boicotarea companiilor austriece: Este o decizie individuală
Cum economisește o companie 120.000 de euro la căldură
Bani pentru 10.000 de companii
Sunt influenceri si dictează după propriul plac popularitatea brandurilor. Pe baza unor studii ce urmăresc tendinţele din piaţa, Business Insider a realizat un top al brandurilor care par să aibă zilele numărate.
Ralph Lauren, Abercrombie, Puma şi chiar Facebook, toate sunt branduri care încep să pălească în faţa comportamentului de consum al tinerilor din Generaţia Z. Copiii din ziua de azi deţin o combinaţie fatală de putere economică şi expunere pe reţelele de socializarea şi sunt capabili fără prea mare efort să modeleze bussinesurile.
Magazinele ce produc haine specific pentru populaţia tânără şi care obişnuiau să fie preferatele celor din generaţia X si Millenials încep să aibă probleme. Abercrombie şi Urban Outfitters de exemplu au suferit scăderi la aproape 70% în numărul magazinelor de pe teritoriul american în doar doi ani, arată statisticile. E drept că generaţia cu telefonul în mână a dus şi la dispariţia magazinelor fizice, dar şi înclinaţia pentru o modă mai rapidă şi mai comodă influenţează popularitatea brandurilor. Când au dat de mall-uri, cei din generaţia Millenials se îndreptau către mărci precum Abercrombie şi Ralph Lauren. Adolescenţii de astăzi preferă în schimb branduri precum Nike, Adidas şi Forever 21 care domină coşul de cumpărături al Generaţiei Z, arată studiul Ypulse citat de Business Insider.
De exemplu, din 2000 până în 2017, Ralph Lauren încă se afla în topul tinerilor. Situaţia a început să se schimbe anul acesta. La fel s-a întâmplat şi cu Steven Madden, brandul cunoscut pentru sandalele sale elegante s-a aflat mulţi ani la rândul pe locul doi în preferinţele adolescentelor. Acum tocurile sunt înlocuite de o modă mai lejeră dominată de pantofi sport de la Nike şi Adidas care sunt opţiunile de top în rândul Generaţiei Z. Şi deşi au o înclinţie pentru stilul sport, chiar şi Puma a pierdut teren, brandul care se afla în top 5 la sfârşitul anilor 2000 şi care a fost înlocuit de Vans.
Să nu uităm totuşi că vorbim despre nişte adevăraţi nativi ai lumii digitale care spun că se află online aproape constant, aşa că şi comportamentul în ceea ce priveşte tehnologia s-a schimbat. Deşi e greu de crezut, Facebook începe să fie deja de domeniul trecutului. Aproximativ 8% dintre tinerii generaţiei Z spun că Facebook este platforma lor preferată, în timp ce 45% au ales Spanchat şi 26% Instagram anul acesta.
În materie de muzică, Generaţia Z preferă să se aboneze la Apple Music, Spotify şi Youtube Red, în timp ce servicii de streaming precum Pandora mai rezistă doar datorită celor din generaţia Millenials.
Este încă destul de complicat de prezis cum se va schimba comportamentul de consum odată cu generaţia Z, însă cert este că amprenta lăsat de acest tineri se conturează rapid şi are efecte asupra marilor industrii. Care trebuie să se adapteze.
FOTO: Getty Images
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News