Video Un pod din Târgu-Ocna, tranzitat de zeci de trenuri, stă sprijinit în stâlpi șubrezi de lemn. Grindeanu: E în program de reabilitare
Un pod din Târgu-Ocna, județul Bacău, tranzitat zilnic de zeci de trenuri care se îndreaptă spre Brașov, stă sprijinit în stâlpi șubrezi din lemn, potrivit G4media. Oamenii din zonă spun că situația este așa de mai multă vreme însă nimeni nu a luat nicio măsură, în timp ce autoritățile locale spun că e responsabilitatea Căilor Ferate Române să îl reabiliteze. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus luni că podețul este într-un program de reabilitare, însă în acest moment se aşteaptă după avizul de mediu pentru a fi reparat.
Mai multe trenuri blocate pe ruta București - Ploiești, după ce un excavator a fost lovit de tren pe calea ferată
Ce spune Sorin Grindeanu, surprins alături de Laura Vicol la o petrecere
Lucrările la pasajul subteran din Timișoara, construit pe sub 10 linii de cale ferată din cauza unei surpări
Grindeanu, ironic după anunțul concedierilor de la Senat: Dacă o faci pentru presă, ai reversul peste câteva luni, ca la CJ Bihor
Câți kilometri de autostradă și drum expres au fost inaugurați în 2024 și ce promit autoritățile pentru acest an
Marcel Ciolacu nu ar mai dori să fie premier. Președintele PSD și Sorin Grindeanu se luptă pentru șefia Camerei Deputaților (surse)
Pensionarii CFR protestează: Avem tăieri de pensie până la 4.000 de lei după recalculare
Calea ferată Galați - Bârlad, distrusă de inundații
Cum îi răspunde ministrul Transporturilor lui David Popovici după ce sportivul a cerut ca statul să investească în bazele sportive
În cadrul unei conferințe de presă, ministrul Sorin Grindeanu a spus luni că de vină pentru situaţia podului din Târgu-Ocna este Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Bacău care nu a dat un aviz de mediu pentru a fi reparat, deși există finanțare.
„Vreau să vă spun că podeţul este inclus într-un program de reabilitare pe 18 poduri şi podeţe, din zona respectivă, dintre care 15 sunt în judeţul Bacău, iar finanţarea în acest moment este asigurată prin POIM. Vreau să verificaţi ceea ce vă spun şi anume faptul că în acest moment sau de ceva vreme şi nu puţină, se aşteaptă după avizul de mediu pentru intrarea în zona de reparaţie. Deci, există banii, sper ca cei care dau avizul de mediu şi e vorba de APM Bacău să dea mai repede aceste avize de mediu. Repet, e de ceva vreme depusă documentaţia pentru reparaţie, nu doar pentru acest pod, ci pentru 18 de pe regionala Galaţi.”, a completat el. Ministrul a precizat că „în acest moment există o reducere de viteză la 15 km la oră pe acel pod. Dacă nu ar circula în condiţii de siguranţă, s-ar închide”.
Potrivit sursei citate, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a transmis că pe raza localităţii Târgu-Ocna nu există niciun pod care să pună în pericol siguranţa trenurilor.
„Personalul Sucursalei Regionalei de Căi Ferate Galaţi – Secţia L 5 Târgu-Ocna, unitate pe raza căreia se află porţiunea de linie de cale ferată la care se face referire, efectuează periodic, în conformitate cu instrucţiile de serviciu şi dispoziţiile în vigoare, verificările specifice pentru toate podurile care prezintă defecte. În urma acestor verificări, personalul de specialitate a raportat faptul că pe raza oraşului Târgu-Ocna nu există niciun pod cu pericol de prăbuşire sau care să pună în pericol siguranţa trenurilor. Dorim să asigurăm petentul că depunem toate eforturile necesare pentru deservirea, în cele mai bune condiţii, a publicului călător”, este răspunsul CFR primit pe 20 ianuarie 2023 de unul dintre locuitorii oraşului Târgu-Ocna care a sesizat problema.
Editor : C.L.B.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News