Live

Taxele pentru mașinile poluante ar putea fi mărite. Tanczos Barna: Degeaba investim, dacă înmatriculările la cele vechi sunt la liber

Data actualizării: Data publicării:
Fiecare bucureştean pierde, în medie, 3.000 de euro pe an din cauza poluării aerului. FOTO: Getty Images

În România sunt înmatriculate mai multe mașini second hand, în comparație cu cele noi, spune ministrul Mediului. "Degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber", a declarat Tanczos Barna, care a adăugat că anumite taxe ar putea fi majorate, pentru descurajarea acestui fenomen.

Tanczos Barna a spus că în continuare sunt mai multe maşini second hand înmatriculate în România decât maşini noi, deși a fost făcut un efort financiar uriaș de statul român pentru a implementa Rabla Clasic și Rabla Plus.

"Degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber.

De aceea propun şi colegilor mei din coaliţie să avem în balanţă cele două măsuri: de stimul pentru maşinile noi şi de descurajare.

Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă. Guvernul a spus că nu vom introduce taxe noi, rămâne varianta ca anumite taxe existente, în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare, să fie majorate.", a declarat ministrul Mediului, la B1 Tv. 

El a afirmat că Guvernul poate creşte plafonul până la care pot fi impuse taxele locale pentru autovehicule poluante. În luarea unei astfel de decizii autorităţile trebuie să aibă în vedere că există categorii de persoane vulnerabile, care nu îşi permit achiziţionarea unei maşini mai scumpe, din cauza situaţiei financiare, iar acestea vor avea nevoie de "mai mult sprijin" din partea statului.

Tanczos a susţinut însă că există şi oameni care pot cumpăra un autoturism nou, dar care preferă să circule cu autovehicule înalt poluante care au motoare foarte puternice pentru că "nu vor să meargă cu o maşină nouă de altă categorie, pentru că este sub nivelul de reprezentare".

Iancu Guda: Taxele mai mari nu sunt o problemă, dacă stimulezi un comportament sănătos pentru mediu

"Când vrei să stimulezi un comportament trebuie să vii cu programe de sprijin, discount-uri, dar și cu penalizare. Să vii cu taxe mai mari pe tot ce înseamnă proprietatea unei mașini, în special mașină veche, poluantă.

Cu cât e mai veche, cu atât taxa trebuie să fie mai mare.

Ideea de a crește taxele nu e neapărat o problemă, dacă stimulezi un comportament sănătos pentru mediu.

Nu orice taxa e bună, așa cum e cea de solidaritate, dar dacă ne gândim la protejarea mediului, e absolut esențial să fie și elemente pozitive, dar și negative.

Când cumperi o mașină trebuie să ai nevoie de ea, să ți-o permiți și să nu depășească 10% din avuția familiei", a declarat Iancu Guda, realizatorul Emisiunii „Banii în Mișcare” - rubrică zilnică realizată și prezentată la Digi24.

 

Editor : G.M.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Mașini distruse de copacii căzuți din cauza vântului, în Piatra-Neamț. A fost emis mesaj RO-ALERT

Un petrolier rusesc s-a rupt în două în timpul unei furtuni în Marea Neagră. „A avut loc o deversare de produse petroliere”

Încălzirea cu lemne ar putea fi mai rea decât se credea pentru aerul din zonele rurale, potrivit unui studiu

Comisia Europeană nu vrea să relaxeze limitele de emisii de CO2 ale mașinilor, care vor fi impuse din 2025

Partenerii noștri