Live

Un bucureștean a sunat la 112 de peste 21.000 de ori în 10 luni

Data publicării:

Peste 50% din apelurile efectuate în anul 2018 la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 sunt non-urgenţe, printre acestea fiind persoane care reclamă că nu pot returna produse la magazine, este aprinsă lumina pe stradă sau vor să afle mersul trenurilor, "campion" fiind un bucureştean care în 10 luni a sunat de peste 21.000 de ori, potrivit unui comunicat de presă al STS transmis luni Agerpres. 



Potrivit sursei citate, operatorii 112 au preluat în 2018 12.735.836 apeluri, din care 5.748.787, adică 45,1%, au fost urgenţe, iar 6.987.049, reprezentând 54,9%, au fost non-urgenţe. Cazurile au fost transferate către Ambulanţă - 57,8%, Poliţie - 22,4%, ISU-SMURD - 16,2%, Jandarmi - 3,4%, sau alte agenţii - 0,2%. 

"Din totalul apelurilor primite la numărul unic de urgenţă, 54,9% dintre apeluri au fost pentru situaţii non-urgente. Cele mai mari procente au fost înregistrate în Mureş (68,1%), Covasna (65,8%), Vrancea (64,1%), Gorj (64,1%), Călăraşi (63,6%) şi Argeş (63,5%). În Bucureşti, 45,1% din totalul apelurilor au fost non-urgente. Potrivit datelor statistice, reiese o medie zilnică de peste 18.000 de apeluri non-urgente", precizează sursa citată. 

Din numărul total al apelurilor non-urgente, cea mai semnificativă situaţie este cea denumită "pocketdialing", 63%, ceea ce reprezintă două treimi din totalul non-urgenţelor. Acestea sunt apeluri involuntare, făcute de cei care fie apelează din greşeală numărul de urgenţă, fie uită să îşi blocheze telefonul, ca urmare numărul 112 este apelat neintenţionat. 

"Preluarea apelurilor la numărul unic de urgenţă poate fi îngreunată de procesarea apelurilor făcute neintenţionat la numărul de urgenţă. Câteva exemple: un telefon introdus în buzunar sau aruncat în poşetă, fără a fi blocată tastatura acestuia. Procedura prevede clar că, în astfel de situaţii, operatorii 112 sunt obligaţi să asculte apelul preluat timp de 15-20 de secunde, chiar dacă de la celălalt capăt al firului nu se aude niciun sunet, apoi să reapeleze de două ori numărul de pe care s-a efectuat apelul. Pentru un astfel de apel involuntar şi care nu este efectiv o urgenţă reală se pierd timp, resurse - vitale în alte cazuri, unde poate fi vorba despre diferenţa între viaţă şi moarte. Cele mai mari procente de apeluri involuntare se înregistrează în judeţele Dâmboviţa, Teleorman, Mehedinţi, Argeş şi Covasna", se arată în comunicat. 

O treime dintre apelurile non urgente sunt făcute de persoane care solicită diferite informaţii care nu sunt de competenţa Serviciului 112. 

"Câteva exemple de astfel de cazuri: nu pot returna produse la magazin, este zi şi este aprinsă lumina pe stradă, doresc să îşi încarce cartela telefonică, vor să afle mersul trenurilor sau cât este ceasul, ce zi este, nu pot cumpăra o singură călătorie la metrou. Sunt doar câteva exemple de cazuri care nu sunt urgente şi, mai mult decât atât, nu sunt de competenţa Serviciului 112. În această ultimă categorie, cele mai mari procente sunt în Bucureşti, Iaşi, Neamţ, Gorj, Buzău. Un exemplu din categoria apelurilor repetitive: în primele 10 luni din 2018 o persoană din Bucureşti a apelat Serviciul 112 de 21.567 de ori", a mai precizat sursa citată.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

„Acesta e un avertisment”. Poliția, sesizată după ce un bărbat a amenințat la telefon că va fi „un incident” la un club din Capitală

Un bărbat din Botoșani a pus pe jar autoritățile, după ce a sunat la 112 să solicite ajutor de urgență. Ce au găsit polițiștii

Un apel la 112 a salvat din întâmplare două adolescente date dispărute. Fetele erau drogate și violate într-un apartament din Vaslui

O fetiță de 3 ani a sunat la 112 și a spus că tatăl ei a ucis-o pe mama sa. Ce au descoperit polițiștii când au ajuns acasă la ea

Partenerii noștri