Live

Un an de Family Tel (0800.070.009): Cei mai mulți părinți cer ajutorul pentru crizele de furie și depresie ale copiilor

Data actualizării: Data publicării:

Linia telefonică Family Tel (0800.070.009) împlinește un an de când a fost lansată printr-un parteneriat între Salvați Copiii, grupul DIGI și Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adulți perioadă în care au fost înregistrate apeluri cu o durată totală de aproape 10.500 de minute, cel mai lung fiind de puțin peste trei ore. Astfel, majoritatea părinților (70%) care au apelat la psihologii Organizației Salvați Copiii România, solicitând consiliere telefonică la linia specială Family Tel, s-au confruntat cu crize de furie și irascibilitate la copiii preșcolari și școlari mici. În ceea ce îi privește pe adolescenți, principala problemă pentru care părinții (80% dintre cei 525 de părinți care au apelat serviciul) au cerut ajutor de specialitate a fost intensificarea stărilor de anxietate și depresie.

Astfel, copiii de vârstă preșcolară și școlară mică s-au confruntat cu:

  • Creșterea episoadelor de furie și irascibilitate;
  • Dificultăți de adaptare la mediul preșcolar și școlar, nu și-au cunoscut colegii și astfel comunicarea este deficitară în grupul lor;
  • Lipsa concentrării la orele online, scăderea abilităților sociale și a interacțiunilor sociale;
  • Lipsa mișcării, care a dus la o ușoară formă de sedentarism;
  • Timpul petrecut în fața ecranelor a dus la deconectarea de la activități care includeau mișcarea și socializarea cu copii de vârsta lor.

Adolescenții au cunoscut o exacerbare a stărilor de anxietate și depresie, manifestate prin:

  • Izolare socială, refuzul de a ieși din casă, de a face mișcare în aer liber;

  • Petrecerea unui timp îndelungat în fața ecranelor, 7-8 h/zilnic, uneori chiar și mai mult;

  • Dezechilibre legate de rutina de somn, insomnie, dereglări ale ritmului de somn, nu dorm noaptea și dorm ziua;

  • Creșterea în greutate, tendința de bulimie;

  • Rezultate școlare mai scăzute, dezorganizare în ceea ce privește școala online;

  • Stări de irascibilitate și protest.

În egală măsură, criza pandemică și restricțiile sociale i-au afectat și pe părinți, în special în ceea ce privește relația cu copiii. 80% dintre părinți au declarat că:

  • Își pierd răbdarea în comunicarea cu copiii, se înfurie mai repede;

  • Se simt epuizați psihic și emoțional, simt că nu găsesc soluții adecvate;

  • Lucrând de acasă, nu mai disting între timpul de lucru și timpul alocat familiei;

  • Interacțiune deficitară cu partenerii de cuplu, mai ales în situația în care ambii lucrează de acasă.

Restricțiile sociale, starea generalizată de anxietate socială și schimbarea bruscă a cutumelor au efecte negative asupra sănătății psiho-emoționale a copiilor. În același timp însă, părinții resimt o presiune suplimentară, care le poate periclita tocmai relația cu propriii copii. Suportul psihologic este vital în a proteja sănătatea mintală și echilibrul emoțional al copiilor în următoarea perioadă. Psihologii de la Salvați Copiii oferă în continuare consiliere telefonică părinților care gestionează cu dificultate climatul familial în care sunt nevoiți să trăiască” a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii.

DIGI este un operator conectat la nevoile comunității și la aspirațiile și prioritățile acesteia, cum ar fi nevoia de servicii de comunicații electronice, digitalizarea, reducerea decalajelor economice și sociale, incluziunea și echitatea socială. Anul 2020 și încercările pandemiei ne-au arătat că DIGI este atât unul dintre motoarele economiei, prin serviciile furnizate populației și business-urilor, cât și un bun cetățean, care s-a implicat în sprijinirea sistemelor publice de sănătate și educație, a comunităților defavorizate, a semenilor aflați în situații dificile. Le mulțumim partenerilor noștri din Family Tel pentru că ne-au implicat în acest proiect care se ocupă de starea de bine a familiilor din România și a copiilor noștri și dorim tuturor celor care apelează la acest serviciu să depășească, demni și cu încredere, obstacolele ridicate de pandemie”, a declarat Luiza Domnișoru, director Comunicare și CSR grupul DIGI.

Salvați Copiii, Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA) și grupul Digi continuă să ofere suport la 0800.070.009 - Family Tel, linia telefonică gratuită, unde părinții și tutorii copiilor pot suna pentru a fi consiliați psihologic și ajutați să gestioneze cât mai bine starea emoțională a copiilor.

O echipă de 10 psihologi ai Organizației Salvați Copiii din București, Timișoara, Târgu Mureș, Iași și Suceava oferă, de luni până vineri, între orele 10.00 -16.00, consiliere și suport psihologic, conform unui protocol specific pentru situațiile generate de criză. Serviciul se adresează cu precădere familiilor ai căror copii întâmpină dificultăți emoționale și comportamentale induse de necesitatea adaptării la măsurile de distanțare socială, ca prevenție a răspândirii pandemiei de COVID-19, respectiv nevoia de adaptare la un an școlar diferit, cu schimbări semnificative și continue.

Echipa de psihologi asigură:

  • recomandări de parenting și psihoeducație personalizate pe grupa de vârstă a copiilor;

  • validare emoțională și recomandarea unor modalități de gestionare adecvată a emoțiilor în cazul părinților care se simt epuizați fizic și psihic;

  • recomandări în ceea ce privește gestionarea stărilor de anxietate și depresie întâlnite în principal în rândul preadolescenților și adolescenților;

  • recomandări privind gestionarea disconfortului provocat de perioada îndelungată de școală online, care a dus la scăderea capacității de concentrare a copiilor și adolescenților, la creșterea stresului și confuzie;

  • recomandări și validare emoțională a părinților care își fac griji cu privire la viitorul copiilor lor în ceea ce privește educația și continuarea studiilor;

  • recomandări care să vină în sprijinul copiilor care petrec foarte mult timp în fața ecranelor și care au dezvoltat comportamente legate de dependența de tehnologie, cu repercusiuni vizibile asupra stării emoționale și comportamentale a acestora;

  • mesaje care să-i calmeze și să-i stabilizeze emoțional pe cei care se simt copleșiți și dezorientați de situația de criză (pierderea locului de muncă și incertitudine în ceea ce privește statutul economic al familiei);

  • recomandări de conectare la rețeaua de suport primar cu scopul de a stabili/restabili relațiile cu prietenii, familia sau la rețeaua comunitară de suport – instituții;

  • suport în ceea ce privește dezvoltarea unor mecanisme de coping cu scopul de a identifica resursele anterioare ale persoanei, în vederea reducerii suferinței și aducerii spre un nivel adaptativ de funcționare și de micșorare a anxietății și a stresului;

  • recomandarea contactării medicului de familie sau, după caz, a unui alt specialist;

  • recomandarea de contactare a organizațiilor care oferă suport în ceea ce privește violența domestică;

  • direcționarea spre instituțiile care oferă servicii specializate de psihiatrie pentru copii sau adulți;

  • gestionarea adecvată a comportamentelor opozante ale copiilor în ceea ce privește schimbarea bruscă a rutinelor zilnice, iritabilitate crescută, intoleranță la reguli, cereri excesive, modificări continue ale dispoziției, probleme de somn - dificultăți de adormire, neliniște, treziri frecvente.

Pentru mai multe informații, persoana de contact: Mihaela Dinu, coordonator program – 0723.276.350, email – mihaela.dinu@salvaticopiii.ro.

________________________

Despre Organizaţia Salvaţi Copiii:

De 31 de ani, Salvați Copiii România construiește programe sociale, politici publice și practici solide în beneficiul copilului din România. Expertiza și complexitatea proiectelor la nivel național fac din organizație o instituție socială esențială, al cărei rol este medierea între societatea și autoritatea publică, în beneficiul copilului. În cele peste trei decenii de activitate, Salvați Copiii a intervenit activ în societate, identificând soluții concrete pentru protejarea și sprijinirea copiilor vulnerabili, și a militat, în același timp, pentru o colaborare viabilă cu autoritățile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului. Salvați Copiii și-a asumat rolul de supraveghere vigilentă a autorităților publice, în așa fel încât acestea să implementeze politici publice de durată care să corecteze cauzele care duc la vulnerabilizarea copiilor.

Totodată, organizația a reușit să creeze rețele active de solidaritate, prin încurajarea responsabilității sociale a companiilor și a societății, în sens larg.

În calitate de membru al Save the Children, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obţine progrese importante privind modul în care copiii sunt trataţi şi producerea schimbărilor imediate şi de durată în viaţa acestora. Peste 2.570.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii.

Despre grupul DIGI

Grupul DIGI | RCS & RDS este filiala din România a Digi Communications NV, operator european de top în domeniul comunicațiilor electronice, cu operațiuni pe patru piețe – România, Ungaria, Spania și Italia. Pe parcursul celor aproape 28 de ani de existență, DIGI a investit continuu în cele mai revoluționare tehnologii, ajungând să dețină, în prezent, o rețea de fibră optică extinsă, de circa 9.8 milioane homes passed, în România și Ungaria (ianuarie 2021).

DIGI a adus pe piață servicii de comunicații electronice convergente la cele mai competitive prețuri. În timp, acest avantaj competitiv s-a transformat într-un beneficiu pentru milioane de clienți care au dobândit un acces mai rapid și mai avantajos la servicii de calitate superioară, atât în domeniul comunicațiilor fixe, cât și al celor mobile. În România, DIGI | RCS&RDS este cel mai mare angajator din domeniul antreprenorial local, cu peste 14.600 angajați.

Grupul DIGI pune la dispoziția abonaților săi și o ofertă complexă de conținuturi trans-media, prin intermediul diviziei media care cuprinde: televiziunile Digi 4K, prima televiziune ULTRA HD din România, Digi24, Digi Sport 1, 2, 3, 4, Film Now (pay-TV), Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, radiourile Digi FM, PROFM, Dance FM, Chill FM și serviciul de content Digi Online.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Lansarea Digi Belgia, primită cu entuziasm de clienți și media

DIGI începe activitățile comerciale în Belgia

Digi intră pe piața telecom din Belgia, cu aceeași abordare centrată pe nevoile utilizatorilor, la costuri echitabile și avantajoase

Din grijă pentru natură, 3.100 de copaci prind viață în "Pădurea DIGI"

Partenerii noștri