Reportaj Digi24. Cum au ajuns microbuzele un pericol public în România
Una din solicitările transportatorilor, care a fost acceptată de Guvern, a fost scutirea firmelor de transport de obligaţia de a-şi lua maşini noi, dacă vor contracte pe trasee judeţene şi naţionale. Asta înseamnă că pericolul pentru călători se menţine. Dovada, într-un reportaj Digi24.
Mai mulți copii de la o grădiniță din Timișoara au ajuns la spital cu simptome de toxiinfecție alimentară
Mașini vandalizate într-o parcare din Constanța. Șoferii și-au găsit cauciucurile sparte
Doi nevăzători, agresați într-o biserică din București, după ce au intrat cu câinii ghizi. „Ne-au amenințat că ne taie picioarele”
Proprietarii de cafenele și Fiscul se luptă în instanță pentru TVA la cafea și ceai
Copiii români de la țară, victimele sărăciei
Cod roșu de vreme extremă în România. Când va lovi viscolul
„Ne așteptăm la episoade mai severe” de iarnă. Vortexul polar și ciclonul Bert, explicate de climatologi
Ciolacu, criză de furie
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
„Mașina mea s-a defectat și am zis să fac o cursă cu asta. Am văzut prea târziu că nu are ITP-ul”, spune un șofer.
Microbuzul condus de acest şofer este un pericol public. Pe ruta Tunari-Pipera a fost oprit de inspectorii Ministerului Transporturilor, iar şoferul a fost amendat cu 6.000 de lei. Maşina nu are de luni de zile inspecţia tehnică valabilă. Cauciucurile sunt uzate, uşile nu se închid cum trebuie, tabla este ruginită, iar oglinda pe care şoferul ar trebui să o folosească este legată cu sârmă.
Toate microbuzele pe care le-am filmat au în comun câteva lucruri. Circulă cu viteză mică şi opresc de foarte multe ori. Pe o distanţă de doar 2 kilometri, autobuzul a oprit de 7 ori ca să lase oameni sau să ia călători de pe marginea drumului.
La intrarea în oraş în cartierul Băneasa, un alt microbuz cu probleme. E ruginit, iar şoferul încearcă să ţină volanul cu coatele, în timp ce numără banii, fără să ţină cont că pune în pericol viaţa călătorilor.
Reprezentanţii transportatorilor cer însă ca intrarea în vigoare a legii care îi obligă să-şi înnoiască parcul auto să fie amânată.
„Am solicitat eliminarea calendarului atribuirii programului interjudeţean, avem confirmarea, suntem pe drumul cel bun, vom pleca de aici cu problema rezolvată, urmând să vedem exact forma finală a actelor normativă şi că lucrurile sunt cum trebuie”, spune Augustin Hagiu, președintele FORT.
13 oameni au murit în accidente produse de şoferi de microbuze din Ilfov, în prima jumătate a anului 2017.
Miercuri are loc protestul transportatorilor, în Piaţa Victoriei din Bucureşti. Demonstraţia este organizată de Federaţia Operatorilor de Tranport şi a fost amânată de mai multe ori, pentru că nu a primit aviz de la Primăria Generală.
Reprezentații transportatorilor au ieșit mulțumiți de la negocierile cu ministrul Transporturilor, miercuri. Ei au primit asigurări că în următoarea ședință de guvern vor fi aprobate modificările cerute de ei. Prin urmare, protestul s-a încheiat cu 3 ore mai devreme.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News