Răspunsul pe care l-a primit de la RAR un tânăr care a vrut să îşi înregistreze trotineta electrică
Când vine vorba de indisciplină în trafic, pietonilor li se alătură bicicliştii şi mopediştii. Erorile pe care le fac aceştia ocupă locul patru în clasamentul cauzelor care duc la decese pe şosele. Anul trecut, din cauza lor au avut loc 794 de accidente în urma cărora şi-au pierdut viaţa 120 de oameni şi aproape 700 au fost răniţi. Mai nou, în peisajul rutier au apărut şi trotinetele electrice. Le întâlnim la tot pasul, numai în Codul Rutier nu.
RAR are acum și chatbot
O mașină spectaculoasă a ajuns la RAR
O „capodoperă franțuzească” a ajuns la RAR
Cum se conduce „legenda pe 3 roți”
Improvizațiile cu care șoferii încearcă să păcălească inspectorii RAR
Mașinile second-hand pot fi verificate la RAR
Un zid a căzut peste o linie de tramvai din București
Arafat: Nu poți pune un polițist în fiecare autobuz
S-au scumpit biletele STB și cartelele de metrou
82 km/h - aceasta e viteza maximă pe care o poate atinge o trotinetă aparent banală. La fel şi bicicletele electrice.
Sorin Kertesz, director de marketing: „Avem o bicicletă de oraş cu autonomie de 75 km, un motor de 250 de w h. Sunt limitate electronic la 25 km pe oră. Puterea motorului ar putea să ducă mai mult, dar din motive legislative sunt limitate.”
Adică posesorul ar avea nevoie de permis de conducere şi chiar de numere de înmatriculare. A aflat asta şi un tânăr care a vrut să-şi înregistreze trotineta electrică, una extrem de puternică.
Dan Drăgan, fondator al unei comunităţi de trotinete: "Răspunsul pe care l-am primit de la RAR a fost că nu se pot omologa pentru că nu au şezut. Nu au loc să stai. Atunci nu se pot omologa, nu se pot înregistra, nu poate fi considerat moped. Suntem prinşi între ordonanţe şi legi. Funcţionăm pe nişte legi din 2002 care ar trebui modificate”.
Cei care au aceeaşi pasiune îi dau dreptate.
„E o prostie. Atâta vreme cât bicicleta este asistată electric, adică te ajută la pedalat, nu cred că are sens”.
„Am vrut să-mi iau un scuter dar la fel, din cauza legislatiei, pentru că am nevoie de permis, am renunţat.”
Codul Rutier e însă cât se poate de clar.
Georgian Drăgan, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Române: „Cei care nu au un permis de conducere corespunzător categoriei vehiculului pe care îl conduc în trafic riscă un dosar de cercetare penală şi chiar închisoarea”.
Florin Tîrnovan, avocat: „În cazul unui accident rutier intervine o nouă infracţiune: cea de conducere a unui auto fără permis valabil de conducere. Şi, bineînţeles că pedeapsa ar fi mult mai mare.”
Anul trecut, în Românie, au fost raportate peste 200 de accidente în care au fost implicate trotinete electrice. 17 oameni au murit şi aproape 200 au fost grav răniţi.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News