Preţul poliţei RCA ar putea creşte
Când doi se ceartă, al treilea pierde! Şoferii ar putea să plătească mai mult pentru asigurarea auto obligatorie. Firmele de asigurare şi service-urile nu se înţeleg la preţ. Companiile care achită daunele cred că facturile sunt nejustificat de mari, dar patronii atelierelor răspund că orice compromis legat de bani poate provoca accidente rutiere grave.
Mii de bucureșteni vor rămâne fără apă caldă în zilele următoare
Protest AUR la ASF
Transportatorii și fermierii blochează țara pe model german
Ce prevede proiectul care schimbă legea RCA
De ce a retras ASF proiectul de plafonare a polițelor RCA
Firmele de asigurări acceptă plata polițelor RCA în rate
De la gropi, la șosea cu valuri pe „Transalpina Clujului”
Schimbarea sistemului RCA. La ce se așteaptă Consiliul Concurenței
RCA, mai scumpă cu 40 la sută pentru unii șoferi
Firmele de asigurare se plâng că plătesc cât nu face pentru că service-urile nu îşi bat capul să repare ce se poate, ci înlocuiesc direct piesele, ca să încaseze facturi mai mari.
Barele de protecţie, de pildă.
Specialiştii spun însă că niciun service auto din România nu are autorizaţie să recondiţioneze bare de protecţie. În plus, nici nu ar fi recomandat să o facă.
Cristian Preoteasa, reprezentant service: La fel ca în cazul airbag-urilor, noi considerăm că şi celelalte componente cum ar fi barele de protecţie sau aripile trebuiesc înclocuite în cazul unui accident. Noi considerăm că sunt elemente de siguranţă foarte importante.
Dacă la acest capitol ar putea cădea la înţelegere, companiile de asigurare nu pot să treacă peste diferenţele mari de preţ pe care le consideră nejustificate.
De exemplu, reparaţia unei aripi din faţă pentru o maşină fără poliţă RCA costă în medie 500 de lei şi de trei ori mai mult dacă intervenţia este decontată de asigurători. Diferenţă care trebuie acoperită de preţul poliţei.
Mădălin Roşu, reprezentant UNSAR: În momentul în care se vor recalcula, când va vedea că lucrurile se duc în sus cu siguranță vom asista la niste majorări.
Patronii service-urilor auto au o explicaţie: spun că şoferii fără RCA plătesc mai puţin pentru că aleg piese mai ieftine pentru reparaţii.
Cristian Preoteasa: Un client neasigurat poate să găsească măsuri de reparație mai neconformiste, cum ar fi piese second hand sau servicii mai putin calitative.
Experţii în siguranţă rutieră avertizează că această variantă este cale sigură spre un accident.
Cosmin Tătuc, specialist în siguranţa rutieră: Nu se respectă întotdeauna graficele de întreţinere şi reparaţie, conform producătorilor.
În primele trei luni, societăţile de asigurare au plătit reparaţii pentru aproape 90.000 de maşini.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News