Cum s-ar putea rezolva problema gropilor din București. Avertismentul specialiștilor în siguranță rutieră
Capitala României a devenit un labirint pentru șoferi după ce gropile au împânzit principalele artere. Sezonul rece a lăsat urme vizibile în drumuri, în vreme ce responsabilii nu se grăbesc să acopere craterele periculoase. Specialiștii în siguranță rutieră spun că atât timp cât problemele de infrastructură nu sunt trecute în procesele verbale după accidente, nimeni nu se va grăbi să facă drumurile mai sigure.
Experiența unui șofer din București care a intrat într-o groapă de 1,60 m lungime
Campania electorală nu a ajuns în cătunele din munți: „N-am știut”
A început sezonul petardelor, iar internetul este plin de oferte ilegale
Înotători lăsați fără bazin, după ce căldură și apa caldă au fost sistate din cauza unor datorii de sute de mii de lei
Câți bani reușesc să economisească, în medie, românii de la o lună la alta și ce fac cu ei
Vreme extremă în România. Vântul puternic a făcut prăpăd în mai multe județe
Mai mulți copii de la o grădiniță din Timișoara au ajuns la spital cu simptome de toxiinfecție alimentară
Mașini vandalizate într-o parcare din Constanța. Șoferii și-au găsit cauciucurile sparte
Doi nevăzători, agresați într-o biserică din București, după ce au intrat cu câinii ghizi. „Ne-au amenințat că ne taie picioarele”
Nici nu a trecut bine sezonul rece că problemele au și apărut în București. Peste tot șoferii au de evitat capcanele de pe șosea, iar specialiștii spun că efectele pot fi extrem de periculoase.
Sorin Ene, pilot: Au devenit adevărate cratere fără niciun fel de exagerare. Sunt două aspecte foarte importante negative. Unul, care ține de siguranța circulației tuturor participanților la trafic, șoferi, bicicliști. Nici nu îți trebuie viteză foarte mare când ai dat într-o groapă tot ce înseamnă sistem de direcție, care face parte din elementele de siguranță pot ceda și se pot rupe instantaneu motiv pentru care dinamica mașinii are de suferit, mașina este imposibil de controlat, iar impactul inevitabil.
Specialiștii în siguranță rutieră spun că problema gropilor riscă să rămână una fără rezolvare pe termen lung.
Cătălin Codescu, Asociaţia Victimelor Accidentelor Rutiere: Din păcate, cel puțin în cazul accidentelor cu vătămări corporale, problemele de infrastructură nu sunt prinse în statistica privind accidentele rutiere. Vă dau un singur exemplu, anul trecut în statistica la nivel național privind accidentele grave de circulație, apare un singur accident ca fiind produs sau cu o cauzalitate infrastructura rutieră. Îmi este greu să cred că la infrastructură rutieră, care este departe de ceea ce ar trebui să reprezinte o infrastructură în cadru optim de siguranță rutieră, să avem un singur eveniment soldat cu rănirea gravă pe fondul acestor probleme de infrastructură. Atât timp cât noi nu evidențiem în actele de urmărire penală problemele de infrastructură din zona producerii accidentului, niciodată nu vom ajunge să îi aflăm pe adevărații responsabili și să tragem la răspundere pe cel care prin atitudinea avută a creeat o stare de pericol. Dacă infrastructura rutieră nu apare în statistica privind accidentele, administratorii drumurilor publice nu au nici o presiune în a corecta problemele evidente pentru noi toți de infrastructură.
Reprezentanţii Administrației Străzilor din Capitală spun că în curând vor începe un program amplu de asfaltare a zonelor afectate. Până atunci, polițiștii de la rutieră anunță că pentru probleme similare au amendat primăriile din București de 16 ori în 2020 și de 6 ori 2021.
Editor : A.P.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News