Live

„Cimitirele de mașini” din parcările Bucureștiului. 20.000 de autoturisme sunt abandonate și ar putea fi ridicate

Data actualizării: Data publicării:
Foto: Agerpres

Bucureștiul este unul dintre cele mai aglomerate orașe din lume din punct de vedere al traficului rutier. Și, de multe ori, găsirea unui loc de parcare este o adevărată bătaie de cap. În acest context, autoritățile locale iau în calcul creșterea taxei pentru locurile de parcare de reședință. Și totodată, fac demersuri pentru a le elibera de „rablele” abandonate de ani de zile. În categoria mașinilor de acest tip se încadrează cele care nu mai au proprietar și care sunt lăsate la voia întâmplării.

În ultimii 4 ani au fost identificate aproximativ 5.000 de mașini din București care erau abandonate și ocupau spațiul pentru parcare inutil. Acestea au fost ridicate și locul eliberat pentru mașinile care au proprietar și sunt folosite.

Autoritățile locale din Capitală estimează însă că cel puțin 20.000 de astfel de mașini sunt încă abandonate pe locurile de parcare și așa puține din București.

-Este o soluție foarte corectă.

-De ce credeți asta?

-Ca să elibereze locurile de parcare, care sunt ocupate pe termen nelimitat.

Campania de ridicare a mașinilor abandonate a pornit de la oamenii care s-au plâns autorităților de situație. Proprietarii primesc două înștiințări cu privire la mutarea mașinii din locul respectiv. Dacă nu sunt respectate, autoritățile vin să o ridice.

Tudor Ionescu, șef serviciul protecția mediului din cadrul Poliției locale sector 4: Prin intermediul acelei aplicații poate fi înregistrată sesizarea și putem într-un timp foarte scurt să procedăm la ridicarea lor de pe domeniu public.

După ce sunt ridicate, mașinile sunt duse într-un loc de depozitare de unde proprietarul le poate lua înapoi în schimbul unei taxe de 2.000 de lei.

-Din punctul meu de vedere este o soluție foarte bună, datorită faptului că sunt destule mașini abandonate care ocupă locul care poate fi folosit de altcineva.

-Odată ce ai abandonat-o, presupun că nu mai ai nevoie de ea. Dacă s-ar ridica mașinile abandonate, clar s-ar face mai mult spațiu.

Majoritatea primarilor de sector din București au cerut majorarea taxei de parcare de reședințăcu până la 600 de lei pe an.

Editor : M.B.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Mai puțini bani de la stat pentru mașinile electrice, din 2024. Ministrul Mediului: Dacă românii nu vor fi interesați, putem discuta

Guvernul reduce drastic valoarea tichetelor din programele Rabla și subvențiile pentru panouri fotovoltaice

Programul „Rabla”, sesiunea de toamnă. Fechet anunţă 222 de milioane de lei pentru Rabla Clasic şi 272 de milioane pentru Rabla Plus

Se prelungește sesiunea de înscriere în programele „Rabla Clasic” și „Rabla Plus”

Partenerii noștri