Live

300 de angajaţi ai șantierului naval Damen Mangalia vor fi disponibilizați. Reacția sindicatului

Data actualizării: Data publicării:
Șantierul naval Damen Mangalia. Foto: Facebook

Reprezentanţii Sindicatului Liber Navalistul (SLN) au reacţionat după decizia de disponibilizare a aproape 300 de angajaţi de la Şantierul Damen Mangalia, afirmând că această reducere drastică a numărului de angajaţi deja aflat la cel mai mic nivel din istoria şantierului nu poate fi justificată exclusiv prin necesitatea reducerii costurilor. Ei consideră inacceptabilă lipsa de transparenţă şi consultare în luarea unei astfel de decizii, care are un impact asupra angajaţilor şi familiilor lor, având în vedere că decizia a fost anunţată printr-un mesaj, miercuri dimineaţa, şi apoi confirmată în presă.

„Sindicatul Liber Navalistul (SLN) îşi exprimă ferm dezacordul faţă de decizia administratorilor Damen Shipyards Mangalia SA de a disponibiliza 295 de angajaţi. Această măsură drastică de reducere semnificativă a numărului de posturi şi, implicit, a numărului de angajaţi deja aflat la cel mai mic nivel din istoria şantierului, nu poate fi justificată exclusiv prin necesitatea reducerii costurilor. Decizia a fost anunţată iniţial printr-un mesaj în această dimineaţă şi confirmată ulterior în presă. SLN consideră inacceptabilă lipsa de transparenţă şi consultare în luarea unei astfel de măsuri, care are un impact direct asupra angajaţilor şi familiilor lor. O astfel de comunicare nu este adecvată între partenerii sociali, mai ales într-o problemă deosebit de importantă pentru angajaţii societăţii”, se arată într-un comunicat al SLN.

Sindicatul Liber Navalistul consideră că „soluţiile durabile şi eficiente nu pot include sacrificarea resursei umane esenţiale pentru funcţionarea şi redresarea şantierului şi că este imperativ ca toate părţile implicate să colaboreze pentru a găsi alternative viabile care să evite concedierile colective”.

„Disponibilizările masive nu constituie o soluţie, ci doar amână rezolvarea problemelor reale, pierzând astfel un personal valoros, esenţial pentru competitivitatea şantierului. Viitorul şantierului din Mangalia depinde de implementarea unui plan de reorganizare şi redresare care să includă investiţii strategice şi sprijin financiar pentru contractarea unor proiecte majore ce vor asigura reluarea activităţii la capacitatea sa optimă şi vor oferi şanse reale de redresare. Fără o colaborare între toate părţile implicate, inclusiv autorităţile statului român şi partenerii economici, riscul ca şantierul, aflat în insolvenţă şi incapacitate de plată, să îşi piardă şansele de redresare şi să ajungă la faliment devine inevitabil”, a precizat sursa citată. 

SLN solicită cu fermitate administratorilor Damen Shipyards Mangalia SA, acţionarilor şi tuturor părţilor interesate să iniţieze urgent un dialog pentru identificarea de soluţii alternative care să nu impună „sacrificarea” angajaţilor. 

SLN consideră că, în absenţa unor măsuri concrete pentru redresarea şantierului şi protejarea locurilor de muncă, viitorul acestui şantier naval, esenţial pentru economia locală şi interesul strategic naţional, este grav ameninţat, existând riscul ca dintr-un obiectiv strategic de interes naţional să devină doar un simplu obiectiv turistic. 

„SLN reafirmă angajamentul său de a apăra drepturile angajaţilor şi de a sprijini dezvoltarea şantierului prin soluţii sustenabile. De asemenea, precizăm că am făcut demersuri anterioare către autorităţile statului, inclusiv către Guvernul României, Prim-Ministrul, cât şi către Administraţia Prezidenţială, pentru a atrage atenţia asupra acestei situaţii critice şi pentru a solicita intervenţii proactive în sprijinul angajaţilor şi al redresării şantierului”, au transmis reprezentanţii Sindicatului Liber Navalistul.

Editor : Liviu Cojan

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Lider de sindicat, despre bugetari: „Un etaj întreg vine la muncă după ora 10:00. Am văzut cea mai mare expoziţie de poşete de top”

Germania este „kaput”: Cum s-a împotmolit motorul economic al Europei de Rusia și China. Criza Volkswagen, doar vârful icebergului

Bosch anunță concedieri masive. Sunt așteptate mișcări sindicale puternice

Angajații Volkswagen se oferă să accepte reducerea salariilor, cu condiția să nu fie închise fabricile din Germania

Partenerii noștri