Video Seceta scoate la iveală pericolul unui pod intens circulat din Timiș. Oficialii spun că nu-l pot închide și că n-au bani de reabilitare
Seceta scoate la iveală probleme grave ale infrastructurii din România. După ce nivelul râului care trece printr-o comună din Timiș a scăzut, localnicii au descoperit că podul din beton pe care trec zilnic e susținut doar de niște scânduri.Luate la întrebări, autoritățile responsabile au spus că nu există bani să-l repare, dar nici nu pot să oprească circulația.
„Mulțumim cerului”. Speranță în agricultură după seceta din ultimii ani
Pasarela Îndrăgostiților din Timișoara se află la un pas de prăbușire, însă este traversată zilnic de sute de oameni
Recoltă record la cartoful dulce, cultivat în sudul României
Orașul în care un bulevard este, din 2020, un șantier fără sfârșit
Sezonul pepenilor s-a prelungit, în special în vestul țării
Seceta a afectat producția de castane românești
Imagini care dau fiori surprinse într-un spital din Timiș. Un șobolan a fost filmat chiar pe holul secției de Chirurgie
Secetă și inundații în România. Când vor ajunge debitele râurilor aproape de valori normale
Seceta face prăpăd în mai multe zone din țară
Pericol iminent, astfel definesc autoritățile din localitatea Parța, județul Timiș, podul din beton care nu a fost reabilitat niciodată din punct de vedere al structurii de rezistență. Podul a fost construit în anul 1955 - această dată este oferită cu aproximație de oficialii locali, pentru că nu există documentație specifică - iar în acest moment a ajuns într-o stare avansată de degradare.
În decurs de șapte ani au fost făcute mai multe cereri de către Primăria Parța către Consiliul Județean, pentru a avea în vedere consolidarea acestui pod. În acest timp s-au făcut și două expertize tehnice ale podului, care au arătat starea avansată de degradare. Acum, seceta a scos la iveală pericolul. Se vede cu ochiul liber că ambele picioare ale podului sunt extrem de degradate, iar apa a erodat structura de rezistență.
Autorițățile mai spun că în acest moment circulația nu poate fi oprită, pentru că este un pod destul de trazitat. Sigurul lucru care s-a putut face a fost introducerea unei restricții de tonaj. Vor fi și controale ale poliției pentru a se asigura că TIR-uri sau camioane nu vor tranzita podul, mai spun oficialii locali. De asemenea, autobuzele au fost înlocuite cu microbuze, pentru a nu pune în pericol călătorii. Autoritățile locale au cerut prin programul "Anghel Saligny" aproximativ 55 milioane de lei pentru construirea unui pod nou, lângă cel vechi.
La începutul lunii iunie, o persoană a fost rănită după ce podul de la Luțca de peste Siret, din județul Neamț s-a prăbușit. Construcția fusese reabilitată în noiembrie 2021, iar în momentul prăbușirii pe acolo treceau un camion și o autoutilitară.
Editor : A.A.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News