„România NEbunului simț” | Parcarea haotică, un efect al lipsei de bun simț, dar și al lipsei infrastructurii
Pietoni obligați să se strecoare printre mașini, tramvaie și autobuze blocate cu sute de pasageri în ele, trafic din ce în ce mai aglomerat. Sunt efectele unui fenomen care se agravează de la o zi la alta în București, cel al mașinilor parcate la întâmplare. Șoferii dau vina pe lipsa parcărilor. Campania Digi24 „România NEbunului simț” încearcă să schimbe însă proastele obiceiuri.
Repartitoarele de căldură vor fi obligatorii de la 1 ianuarie 2025
Incendiu puternic într-un bloc din Sectorul 3 al Capitalei. Două persoane au fost evacuate
O femeie ar fi furat produse medicale dintr-un spital din Capitală. Acestea erau apoi vândute de soțul ei în cabinete stomatologice
Șofer filmat cu un copil în brațe, la volan. Ce amendă riscă bucureșteanul căutat acum de poliție
Bărbat de 23 de ani, sub control judiciar la cinci luni după plângerea unei tinere care îl acuză că a abuzat-o sexual în București
Șoferii care conduc agresiv pot fi reclamați online începând de astăzi
VIDEO: Accident grav în Capitală. Au fost implicate patru mașini
Șoferul elvețian autointitulat „nepotul lui Dracula” a fost arestat preventiv
Apa încălzită în oală, confort de Capitală. A venit frigul, caloriferele rămân reci
Bărbat, către un șofer: E trecere de pietoni aici, de ce o lași aici?
Șofer: Păi nu e același lucru?
Peste două milioane de vehicule trec zilnic prin Bucureștiul cu doar 300 de mii de spații de parcare.
Adrian Ilie, consultant dezvoltare locală: Putem să observăm că în București nu se mai respectă regulile de circulație, și pentru că a devenit un fenomen de masă, pe care îl conștientizează și cei care ar trebui să dea sancțiuni, nu mai există contravenții. Dacă un șofer anticipează că nu va găsi un loc disponibil cu plată în proximitate, dar știe că nu va primi nicio sancțiune, va parca astfel. Fenomenul dublei parcări înseamnă în primul rând îngustarea străzii, reducerea capacității de transport. Dacă aveam și transport în comun aici, șoferul autobuzului trebuia să evite acest obstacol. Un mijloc de trasnport în comun, pe un kilometru , are întârzieri între 15 și 90 de secunde, deci pe un un kilometru poate întâlni până la șase mașini care sunt pe avarii sau mașini care fac livrări, taxiuri care preiau pasageri...
Parcările ilegale, la ordinea zilei
Teodora Iacob, jurnalist Digi24: Bună ziua, de ce ați parcat aici ? Unele mașini de-abia au trecut.
Șofer: Nu avem locuri de parcare, nu sunt locuri.
Trotuarele din București, pline de mașini
Adrian Ilie, consultant dezvoltare locală: Cauza este insuficenta dezvoltare a infrastructurii de transport. Avem un oraș care s-a dezvoltat intens în ultimii 15 ani, păstrând aproape aceeași infrastructură din 1989. Practic, avem în Bucuresti și în Ilfov dublu mașinilor din Viena.
Teodora Iacob, jurnalist Digi24: Suntem lângă Spitalul Floreasca. Cu ce situație ne confruntăm aici? Adrian Ilie, consultant dezvoltare locală: Aici avem o bandă întreagă ocupată, este indisponibilizată pentru trafic.
Teodora Iacob, jurnalist Digi24: Știți că aici e o bandă de circulație?
Șofer: Da' numai eu am parcat?
Teodora Iacob: Știu că nu doar dumneavoastră, dar de ce?
Șofer: Am avut o urgență...
Motivul urgențelor este cel mai des invocat de șoferi...
Teodora Iacob, jurnalist Digi24: Știți că nu aveți voie să parcați aici? De ce ați parcat?
Șofer: Aștept pe cineva de la spital.
Imediat după explicația pe care ne-a dat-o, urgența a dispărut, iar șoferul a luat mașina din locul unde oprise ilegal.
Pe principiul „Dacă toată lumea face așa, eu de ce nu?”, șoferii parchează unde au nevoie, fără să se mai gândească la lege sau la faptul că încurcă circulația. Mulți încalcă reguli de circulație și de bun-simț convinși că nu fac nimic rău.
Teodora Iacob, jurnalist Digi24: Știți că nu aveți voie să parcați aici?
Șofer: Știu, dar nu parchez.
Teodora Iacob, jurnalist Digi24: Dar ce faceți?
Șofer: Aștept pe cineva și plec...
Pietonii nu mai au loc de mașini pe trotuar
Teodora Iacob, jurnalist Digi24: Mașinile parcate pe trotuar nu le mai lasă pietonilor spațiu suficient... așa că suntem nevoiți să trecem pe stradă, acolo unde trec și mașini...
Pieton: Păi dacă pe trotuar stau mașinile, noi mergem pe stradă ca să dea mașinile peste noi. Este periculos, că suntem și cu copiii...
„România Nebunului simț”, o campanie civilizată
Fără barierele bunului-simț, și spațiile verzi sunt tranformate de șoferi în locuri de parcare. Iar porțiuni lungi din străzi sunt folosite nu pentru mers, ci... pentru oprit.
Dacă legile bunului simț nu funcționează, ar putea să aibă efect sancțiunile. Primăria Capitalei ridică toate vehiculele parcate ilegal care blochează intrarea în instituții publice și circulația ambulanțelor ori a mijloacelor de transport în comun. Iar recuperarea automobilelor costă 350 de lei plus 150 de lei pe zi, tarif pentru depozitare.
Dacă aţi filmat oameni care merită o lecţie de bun simţ, trimiteţi-ne exemple pe WhatsApp la numărul 0771.100.304, pe pagina de Facebook a Digi24 sau pe adresa de e-mail redacţie@digi24.ro.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News