Rafila: Trebuie să îi determinăm pe elevi să meargă la școală, nu să o refuze. Măsurile în școli trebuie adaptate, să fim mai creativi!
Profesorul Alexandru Rafila trage un semnal de alarmă privind măsurile care se aplică în școli și arată că nu trebuie aplicate modele unice, ci trebuie o adaptare de la caz la caz. Astfel, elevii trebuie să fie determinați să meargă la școală, nu să ajungă să o refuze și să o perceapă ca pe un stres, o povară, a spus Rafila, la Digi24.
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Care este legătura dintre studii și nivelul de trai
Primarul din Constanța cere controale în 5 școli, pentru a verifica vizele de flotant
Cum învață zeci de copii din Gorj în săli de clasă cu calorifere reci
Scandal în Gorj, după ce un primar a suspendat transportul elevilor cu microbuzele școlare
Propunere a Ministerului: Elevii să-și schimbe locul în bancă în fiecare modul școlar
Bullying-ul începe încă de la grădiniță. Unul din cinci preșcolari este victima răutăților colegilor. „Copiii învață prin imitație”
Tânăr prins în flagrant în timp ce vindea droguri în fața unei școli din Timișoara. Ce au găsit polițiștii în mașina suspectului
Situație aberantă într-o școală din Timiș. Deși există o clădire nouă, elevii fac cursuri în module
Ar fi foarte greșit să transmitem mesaj că numărul creșterilor se datorează școlii, pentru că școala a început abia de 2 zile, a subliniat Rafila.
"Creștem, va exista o creștere, rămâne să vedem cât de importantă va fi și ce impact va avea deschiderea școlilor. Dacă protejăm bătrânii, nu vom avea probleme.
Copiii când pleacă de la școală interacționează unii cu alții, asta nu putem să ținem sub control și aș pleda și pentru o regândire a măsurilor în anumite școli. Trebuie să adaptăm măsurile cu situația din fiecare școală, încât copiii să nu sufere, să se simtă confortabil, să nu meargă la școală și să simtă o frustrare, un stres pentru că, altfel, școala va deveni pentru ei o povară, nu o zonă de atracție. Noi trebuie să-i determinăm să meargă la școală, nu să refuze școala.
De exemplu, scenariul galben aplicat unei școli în care sunt 15 elevi în clasă și școala în care am 36 de elevi. Scenariul hibrid are rost în școala cu 36, dar e inutil în cazul unei școli în care sunt 15 elevi. Aplicarea de măsuri unice unor situații diferite nu știu dacă e cea mai potrivită soluție", a explicat Alexandru Rafila.
El a spus ca sunt modele care pot fi adaptate: "Trebuie să fim mai creativi, mai permisivi, mai flexibili, să nu aplicăm modele unice..
Depinde și de conducerea școlii și de comunitatea unde sunt copiii și lipsa asta de imaginație în aplicarea măsurilor va face ca unii dintre părinți sau copii să respingă aceste măsuri. Scopul nostru e să-i atragem să respecte măsurile, nu să îi ostilizăm!"
Editor : Georgiana Marina
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News