Live

Portul Constanţa se pregăteşte pentru sosirea unor cantităţi şi mai mari de cereale din Ucraina

Data publicării:
Portul Constanţa. Foto: Profimedia Images

În danele Portului Constanţa, o navă cargo care urmează să ajungă în Belgia este încărcată cu tone de rapiţă printr-un furtun uriaş de metal în timp ce alte nave îşi aşteaptă rândul să fie încărcate, transmite AFP.

De la debutul invaziei ruseşti în Ucraina, Portul Constanţa se străduieşte să se adapteze la afluxul suplimentar de cereale care a apărut ca urmare a perturbării rutelor tradiţionale de shipping din cauza războiului.

În prima jumătate a acestui an, prin Portul Constanţa au trecut 7,5 milioane de tone de cereale ucrainene, comparativ cu 8,7 milioane de tone pentru întregul an 2022.

După ce Moscova s-a retras luna trecută din acordul internaţional care permitea Kievului să exporte aproximativ 36 de milioane de tone de cereale via porturile sale de la Marea Neagră, Constanţa se aşteaptă să joace un rol şi mai important în expedierea cerealelor ucrainene.

„Suntem pregătiţi pentru cantităţi mai mari de cereale ucrainene”, spune Dan Dolghin, director de operaţiuni la Comvex S.A., una dintre companiile din Portul Constanţa care preiau cerealele care ajung aici prin intermediul trenurilor, barjelor şi camioanelor şi le încarcă pe nave.

Dolghin a menţionat investiţiile de trei milioane de euro pe care compania sa le-a făcut în ultima perioadă pentru a-şi creşte capacitatea de descărcare a barjelor. „Putem descărca nave la o viteză de 3.000 de tone pe oră, echivalentul a două trenuri”, a spus Dan Dolghin.

De asemenea, Comvex intenţionează să îşi crească capacităţile de depozitare cu 50.000 de tone, în următoarele luni, până la 250.000 de tone.

Compania are deja în silozurile sale aproximativ 3.600 de tone de porumb ucrainean în silozurile sale. Dolghin a spus că în curând ar urma să ajungă şi grâu din Ucraina.

Cea mai mare parte a cerealelor intermediate de Comvex ajung în Constanţa prin intermediul trenurilor şi barjelor din porturile ucrainene Reni şi Izmail. Însă tocmai aceste porturi au devenit în ultima vreme ţinta atacurilor ruseşti.

Pe de altă parte, transportul pe cale feroviară este aşteptat să crească, spune Dolghin. În prezent, sunt construite facilităţi astfel încât trenurile care utilizează ecartamentul ucrainean mai mare să poată să îşi transfere încărcătura pe sistemul feroviar românesc. Lucrările ar urma să fie finalizate în câteva săptămâni, a spus Dolghin, adăugând că acum Portul Constanţa are mai multe linii de tren decât anul trecut.

Pe de altă parte, Dan Dolghin a recunoscut că punctele de intrare în port, în special cele destinate camioanelor, suferă în continuare de blocaje, scrie AFP, citată de Agerpres.

La fel ca şi în afara porturilor ucrainene, cozi lungi de camioane se formează în jurul Portului Constanţa, majoritatea camioanelor fiind încărcate cu cereale româneşti. Chiar dacă cozile la intrarea în port sunt ceva obişnuit în această perioadă a anului când sunt recoltate cerealele, unii şoferi de camion spun că războiul a înrăutăţit lucrurile.

Editor : Liviu Cojan

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

EXCLUSIV Început abrupt de emisiune: ”Florin ne-a cutremurat cu o veste”. Dezvăluirea făcută imediat, în direct

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

„Al Treilea Război Mondial a început oficial”, spune fostul comandant al armatei ucrainene

Avertismentul UE: Un tir cu rachetă intercontinentală în Ucraina ar „marca o escaladare clară” din partea lui Putin

„Mașa, nu spune nimic despre atacul cu rachetă balistică”. Zaharova, sunată în direct în timpul unei conferințe și instruită ce să facă

„Putin folosește Ucraina ca teren de antrenament”. Ce spune Zelenski despre atacul rusesc cu rachete asupra orașului Dnipro

Partenerii noștri