Video Klaus Iohannis, de Ziua Bicicletei: Trebuie să dăm orașele înapoi oamenilor. Autoritățile locale să faciliteze dezvoltarea pistelor
Președintele Klaus Iohannis a participat, joi, la evenimentul organizat de Green Revolution cu prilejul Zilei Mondiale a Bicicletei, alături de ministrul Mediului și primarul general al Capitalei. Președintele a venit cu bicicleta la evenimentul organizat în Parcul Herăstrău. Klaus Iohannis a vorbit despre necesitatea implicării autorităților locale pentru creșterea mobilității bicicliștilor în interiorul localităților, precum și între localități. „Trebuie să dăm orașele înapoi oamenilor. Nu toată lumea vrea să meargă cu mașina”, a spus președintele.
Președintele Klaus Iohannis va fi chemat în Parlament (surse)
Poliția maghiară intervine cu explicații după ce Iohannis l-a ignorat pe Viktor Orban
Iohannis, cheltuieli uriașe pe vizitele externe. Cum au evoluat costurile cu deplasările sale de când a ajuns la Cotroceni
Ce cheltuieli a avut Klaus Iohannis în deplasările externe, în doi ani de mandat
Rareș Bogdan îi ia din nou apărarea lui Iohannis
Rareș Bogdan, despre terenul de golf de la vila Neptun: „E o pajiște cu trei găuri. Așa pot să fac și eu”
Ciolacu, despre terenul de golf de la vila lui Iohannis
Ponta: Ciolacu va intra în turul 2 al prezidențialelor/ Ce spune consilierul premierului despre soarta liderului PSD dacă va pierde
Liberalii cred că declarațiile lui Iohannis „îngroapă” șansele lui Ciucă
Principalele declarații ale președintelui Klaus Iohannis:
- Este evident și toată lumea știe, mersul pe bicicletă este plăcut, sănătos și te scutește de ambuteiajele din trafic.
- De ce nu merge mai multă lume? Dacă încercați să mergeți cu bicicleta veți afla de ce. Sunt prea multe intersecție unde stați mai mult la semafor decât mergi cu bicicleta. Împarți banda cu automobiliști și de multe ori dai de piste care sunt aparent făcute pentru bicicliști dar se merge foarte greu pe ele pentru că cei care le-au conceput nu prea au mers cu bicicleta.
- Sunt câteva chestiuni care pot fi ușor remediate.
- Desigur, este la îndemâna oricui mersul pe jos, mersul pe trotinetă.
- Această discuție pro-auto su pro-bicicletă există peste tot în lume și cred că trebuie să fim deschiși și raționali.
- Orașele noastre au fost construite pentru automobile. Totul este pregătit și făcut pentru transportul auto.
- Dar trebuie să dăm orașele înapoi oamenilor. Nu toată lumea vrea să meargă cu mașina.
- Pentru asta nu este suficient să ne întâlnim și să vorbim. Pentru asta este nevoie de planuri de strategii și este nevoie să le punem în practică.
- Cea mai importantă parte revine autorităților locale. Noi putem, în plan național să facem o strategie, să facem rost de bani. Sunt bani foarte mulți prevăzuți în PNRR pentru a încuraja transportul nepoluant. Punerea în practică revine însă autorităților locale.
- Este nevoie, evident, nu doar de primării, și consiliile județene trebuie să se implice. Bicicliștii care vor să meargă cu bicicletă nu au nevoie doar de 2 km de pistă, au poate nevoie de 200 km de pistă. Să fie legate localitățile între ele.
- Siguranța biciclistului sau a pietonului - aici e nevoie de reglemntări făcute foarte bine, cu cap, dar este nevoie și de foarte multă educație.
- Trebuie să înțelegem că drumurile le împărțim între automobile, bicicliști sau cei cu alte mijloace de transport.
- Trebuie să înțelegem că cei mai vulnerabili trebuie mai bine protejați. Și cei mai vulnerabili sunt bicicliștii și pietonii.
- Mersul pe bicicletă este sănătos, este recomandat și vă recomand să o folosiți cât mai des posibil. În același timp ma adresez autorităților să faciliteze dezvoltarea de drumuri, piste pentru cei care merg pe bicicletă.
- Nu fac asta din motive politicianiste și nu e ceva de ce m-am apucat ieri. Acum 12 ani când ați început nu a fost președintele pe scenă, dar eu am fost acolo într-o altă calitate.
- Despre reducerea poluării în orașe - trebuie creat cadrul propice.
- Orașele noastre sunt imense parcări. În același timp aerul devine irespirabil în orele de vârf. Toate aceste se pot elimina dacă folosim și alte mijloace de transport decât automobilul proprietate personală.
- Un oraș plin de ambuteiaje este ca un om bolnav. Se simte, se aude. Investițiile trebuie făcute. Este nevoie de investiții substanțiale în infrastructură. Această nevoie a fost recunoscută și de aceea am lucrat luni de zile cu guvernul și am conceput un plan, PNRR, care prevede sume importante în transport, inclusiv în infrastructura pentru transportul alternativ. Prevede sume pentru achiziția de mijloace de transport în comun verzi și toate trebuie puse în practică într-un timp record.
Editor : R.K.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News