Peste 70 de clădiri demolate pentru lărgirea unui bulevard. Decizia dată de instanţă
Tribunalul Bucureşti a anulat autorizaţia de demolare dată de Primăria Capitalei, în urmă cu 9 ani, pentru casa în care a locuit Mihai Eminescu. Imobilul a fost dărâmat alături de alte peste 70 de clădiri. Totul pentru lărgirea bulevardului Berzei - Buzeşti. După sesizările făcute de Asociaţia Salvaţi Bucureştiul, autorizaţiile de demolare au fost declarate ilegale. Decizia poate fi atacată de municipalitate.
Legenda turnului Bisericii Evanghelice din Bistrița
Numele Budapestei, pe Arcul de Triumf de la București
Cum pot fi salvate Băile Herculane
Viena anunță Timișoara că trebuie să-și repare un pod
Elena Lasconi, după consultările cu Iohannis: „Am fost să îi transmitem că mandatul lui s-a încheiat şi că trebuie să-şi dea demisia”
Circul continuă în Parlament: Becali spune cum a făcut facultatea fără prezență. Șoșoacă jignește jurnaliștii. AUR îl atacă pe Iohannis
Influencerul Makaveli, amenințări din Parlament cu limbaj suburban: „Ascundeți-vă soțiile. Fiți cuminți, mergeți pe vârfuri”
Surse: Liberalii strâng semnături pentru a-l propune pe Crin Antonescu candidat comun la prezidențiale. PSD nu l-ar refuza
VIDEO: Incendiu puternic la Piața Matache din București
Pentru lărgirea străzilor Berzei şi Buzeşti au fost demolate peste 70 de clădiri.
Imobilul, care avea doar parter şi o placă memorială, era monument istoric în 2010, când au început lucrările, şi ulterior a fost declasat şi demolat. Asociatia Salvaţi Bucureştiul, condusă atunci de Nicuşor Dan a contestat demolările. Nouă ani mai tarziu, Tribunalul Bucureşti a anulat autorizaţia de demolare.
Nicuşor Dan - Asociaţia Salvați Bucureștiul: „ S-a pus problema lărgiriii străzilor Berzei şi Buzeşti. S-a dat în planul urbanistic zonal şi o declarare a utilităţii publice care, între timp, au fost anulate pentru motive flagrante de nelegalitate, anulate definitiv”.
Înainte să înceapă demolările, o echipă de arhitecţi a propus o alternativă care să rezolve problema traficului, dar şi să păstreze clădirilor de patrimoniu. Pe lista obiectivelor ce urmau să fie salvate era şi Hala Matache, care a fost dărâmată peste noapte.
Raluca Munteanu – arhitect: „Am căutat să răspundem cerinţelor, cu tramvai şi 2 benzi pe sens, dar am demonstrat că se putea face asta fără demolarea halei, cu un compromis şi anume mutarea circulaţiei pietonale prin faţa halei.
Fiecare argument cu care veneam noi sau ei era dezbătut pe valori de trafic, simulări, măsurători cadastrale”.
Alexandru Vidroi are un magazin alimentar în zona fostei Hale Matache de 25 de ani. Foarte mulţi clienţi în treceau pragul, însă, acum, spune trist că odată cu demolările s-au schimbat şi vremurile.
Alexandru Vidroi - proprietar de magazin: „Era ca la Obor, după Piaţa Obor, era cea mai populată, şi preţuri ieftine şi populată. Avem clienţii care ne cunosc de atâţia ani şi oameni mai în vârstă care nu au maşini să meargă la supermarket”.
Dosarul demolărilor ilegale din zona Berzei-Buzeşti a ajuns anul trecut la DNA, cu plângeri depuse pe numele fostului primar al Capitalei Sorin Oprescu, dar şi al fostului architect-şef Gheorghe Pătraşcu care spune că a fost un lanţ de greşeli în proiect.
Gheorghe Pătraşcu - fost arhitect-şef al Bucureştiului: „Contractul a fost semnat înainte de a exista autorizaţia de construire şi documentaţiile de urbanism aprrobate, deci asta a însemnat o presiune foarte mare pe funcţionarii primăriei, pentru că deja se cheltuiseră foarte mulţi bani pe proiectul ăsta.
Nu se puteau evita nişte demolări de substanţă, asta e clar”.
Nicuşor Dan - Asociţia Salvaţi Bucureştiul: „În momentul de faţă, instanţele au anulat PUZ-ul care prevedea toată lucrarea, hotărârea de declarare a utilităţii publice, toate autorizaţiile de construire, deci şoselele pe care le avem noi sunt fără autorizare. Autorizaţia de demolare pentru peste 40 de clădiri sunt anulate definitiv”.
În urma lucrărilor, Primăria Capitalei a lărgit bulevardul pe o distanţă de 1,5 km, a făcut două benzi pe sens şi piste de biciclete. Aproximativ 1000 de persoane au fost expropiate, cheltuilelile ajungând la aproape 169 de milioane lei. Valoarea totală a lucrărilor a fost de 212,5 milioane lei.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News