Live

Oamenii care asigură zborul în siguranță a avioanelor de luptă F16

Data publicării:

Intrăm acum în culisele pregătirii unui zbor cu o aeronavă F16. O armată de specialiști și mii de ore de muncă sunt absolut necesare pentru ca totul să decurgă fără greşeală. Nu doar pilotul de vânătoare trebuie să fie de primă clasă. La fel de importanţi sunt maiştrii militari, inginerii, tehnicienii şi mulţi alţii.

Înainte de fiecare zbor, o armată de oameni roieşte în jurul avionului militar. Maiştri, ingineri de avionică, electricieni, electromecanici, piloţi, toţi verifică fiecare piesă a aparatului de zbor. Fac inspecții de bază, verificarea nivelului de ulei, pornirea motorului pentru așa ceva și o serie de inspecții vizuale

Tehnician: După cum vedeți, colegii mei de la Secția Sisteme de Mentenanță F16 înlocuiesc un agregat care a fost descoperit defect.

Atât cei care asigură mentenanță în hangar cât și cei de la linie, sunt responsabili, practic, de zborul în siguranță al piloților.

Cpt. cmdr. Mihăiță Marin, pilot F16: Relația noastră este una de încredere totală, iar în momentul în care tehnicul avionului meu îmi spune că este gata de zbor eu mă urc împăcat în avion știind că s-a făcut tot ceea ce trebuia făcut din punct de vedere tehnic.

General de flotilă aeriană Cătălin Băhneanu, comandant Baza 86 Aeriană Borcea: Întotdeauna trebuie să fie creată o simbioză între aceste două categorii de personal.

Şi unii, şi alţii s-au pregătit intens pentru trecerea de la MiG 21 Lancer, la multirolul F16. A fost greu, dar a meritat, spun ei. Vlad Năsturel a fost inginer şef la escadrila IAR 99 Şoim de la Bacău. Cum s-a ivit ocazia plecării în Portugalia, nu a stat prea mult pe gânduri.

Vlad Năsturel, șef atelier: Pregătirea a fost foarte interesantă, oamenii de acolo extrem de prietenoși. Ne-au primit în atelierele lor, în hangarele lor, în casele lor chiar.

Gabriel Olteanu, maistru militar: În momentul de față, după trei ani de exploatare al aeronavei pe Borcea, deja ne putem considera capabili să o întreținem fără nicio problemă.

Florin Moncea, inginer: Faptul că am exploatat MiG 21 m-a ajutat enorm, am avut experiența de a testa echipamente, testarea individuală pe bancuri, testarea echipamentelor pentru remedierea unei defecțiuni care nu se pot face pe avion.

Diferenţe sunt între aparatele de zbor cu care se obişnuiseră piloţii militari şi F-urile modernizate.

Vlad Năsturel, șef atelier: Cupola, este largabilă, în cazul în care este o problemă în interior cu pilotul, putem să mergem să acționăm de jos, printr-o manșă pe care o tragem și este catapultată cupola.

Alte diferențe constau în vopseaua care este radio absorbantă.

Tehnician: Este un avion frumos, are o aerodinamică super, un coeficient de portanță bun în comparație cu MIG 21.

F16 este un avion capabil să execute misiuni de apărare a spațiului aerian, misiuni de lovire a țintelor terestre și maritime în toate condițiile meteo, ziua și noaptea, precum și misiuni de cercetare aeriană. Se află în prezent în dotarea forțelor armate a 25 de țări printre care Statele Unite, Olanda sau Turcia.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Ce spune Elon Musk despre avioanele de luptă pe care le va cumpăra România printr-un acord semnat cu SUA

Țara de lângă România al cărei spațiu aerian a rămas neprotejat în weekend: de ce și-au luat liber piloții militari

China își etalează forța militară cu un bombardier din anii Războiului Rece care amenință inamicii statului

Avioane de luptă israeliene au bombardat cartierul general al serviciului de informaţii al Hezbollah din Siria

Partenerii noștri